تلاش برای ظهور دوباره حافظ‌ها و مولوی‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در افتتاحیه طرح بسته تحولی “مدرسه خوانا” که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: وزیر آموزش و پرورش در صحبت های خود به یک میوه بلند مدتی که این طرح به دست می دهد اشاره کردند و من نیز امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم در آینده این سرزمین انسان های بزرگی مانند ادبا و مفاخر ادبی کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه بر این مهارت ها امیدم این است که دوباره شاهد ظهور حافظ ها، مولوی ها، و خیام ها باشیم. این مهم به دست نمی آید مگر اینکه خشت اول را محکم بگذاریم. ما فرهنگیان در این شرایط سخت تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا به خوبی از این شرایط عبور کنیم. این مهارت های خواندن، نوشتن، گوش کردن و سخن گفتن که در بسته تحولی خوانا مدنظر است در درجه اول برای یک زیست سالم انسانی مورد توجه خداوند در قرآن نیز قرار گرفته و در آیات متعددی به آنها اشاره شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: متاسفانه سال هاست که در برنامه های درسی از رویکرد سنتی، برنامه های درسی مجزا و جزیره‌ای رنج می بریم. در این طرح به دنبال آن هستیم کودکان را در قالب طرح خوانا به ادب، مسئولیت ورز و جرات ورز تربیت کنیم. اینها مهارت های مهم و پایه‌ای زندگی هستند. به دنبال آن هستیم این مهارت ها را به صورت تلفیقی جلو ببریم.

حکیم زاده گفت: ارزشیابی سنتی نخواهیم داشت. به دنبال آن هستیم که با همکاری و تشریک مساعی، نتایج را در رفتار دانش آموزان مشاهده کنیم و افرادی داشته باشیم که زبان فارسی را به شکل درستی بخوانند و بنویسند و اگر به این مهم دست یابیم یکی از ماموریت های اساسی دوره ابتدایی در سندتحول بنیادین حتماً محقق خواهد شد

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا