دوره‌های مهارتی ازدواج دانشجویی و تربیت مشاور در دستور کار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی ازدواج دانشجویان و همچنین تربیت مشاوران در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علی تقوی درباره برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان برای ازدواج دانشجویان اظهارکرد: در این فرآیند برای مباحث پیش، حین و پس از ازدواج دانشجویان دوره های مهارتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید برای ازدواج موفق و مناسب دوره‌های مشاوره‌ای لازم را بگذرانند، افزود: برای انجام مشاوره دانشجویان و در یک سطح بالاتر، تربیت مشاوره را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: باید تعداد خاصی مشاور امین در سطح کل کشور وجود داشته باشند، بنابراین انجام دوره‌های مشاوره در سه مقطع پیش، حین و پس از ازدواج ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: باید حداقل در هر استان ۲۰ مشاور خوب برای دانشجویان وجود داشته باشد و  درکل حدود ۵۰۰ مشاور امین و کاربلد در کشور داشته باشیم.

وی یادآورشد: تعداد مشاوران باید افزایش یابد تا دانشجویان با سهولت بیشتری و همچنین به طور گسترده و بدون هزینه بتوانند به مشاور ازدواج دسترسی پیدا کنند.

اختصاص بودجه برای خوابگاه‌های متاهلی

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان درباره ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی اظهار کرد: برنامه بسیار خوبی در مجلس برای مبحث نظام خانواده تدوین شده که  دارای ابعاد مختلفی است، براین اساس دانشجو، کارمندان، استادان هیات علمی می‌توانند از خوابگاه‌های دانشجویی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام تقوی افزود: دولت این طرح را به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کرده و امیدواریم که شاهد اتفاقات خوبی در بحث نظام خانواده باشیم. هرچند که دولت در ابتدای کار با یک محدودیت بودجه در سطح کلان روبه رو بود اما به مرور زمان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ازدواج دانشجویی هستیم.

وی ادامه داد: مجلس و دولت در بحث خوابگاه‌ سازی هر کدام بودجه‌های مناسبی را در نظر گرفته‌اند، از سوی دیگر هم بخشی از بودجه ستاد ملی ازدواج هم به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: با برنامه‌های اندیشیده شده، بی شک در آینده نزدیک، شاهد رشد خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

حجت‌الاسلام تقوی یادآورشد: تعداد خوابگاه‌های متاهلی حتی در دانشگاه‌های برخوردار کشور هم کم است، به یک جنبشی در بحث خوابگاه متاهلی نیاز داریم که با تدبیر دولت و اختصاص بودجه شاهد رشد فزاینده در این بحث خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه و وزارت علوم تسهیلاتی مانند وام را هم برای دانشجویان در نظر گرفته است، عنوان کرد: برای دانشجویان متاهل باید در بحث آموزش، ارائه پایان نامه و سایر موارد هم تسهیلاتی را در نظر گرفت تا انگیزه لازم در جوانان ایجاد شود.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همچنین درباره برنامه‌های کرسی‌های آزاد اندیشی برای دانشجویان اظهار کرد: این برنامه‌ها در دانشگاه در حال انجام است.

حجت الاسلام تقوی افزود: مسوولان دانشگاه ارتباط خوبی با دانشجویان دارند، وزیر آموزش و پرورش و رییس دانشگاه در برخی از جلسات دانشجویان شرکت می‌کنند  و از نزدیک با دانشجویان تعامل دارند. دانشگاه فرهنگیان با توجه به تعاملات دوسویه با دانشجویان به نسبت کمتری برای این موضوع دغدغه دارد اما برای رسیدن به سطح مطلوب باید بیشتر از گذشته تلاش شود.

به گزارش ایرنا، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان روز سه شنبه ۳ آبان در نشست خبری با موضوع ازدواج دانشجویی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است امسال مراسم ازدواج ۵۰۰ زوج در این دانشگاه از اول تا روز چهارم آذر در مشهد مقدس برگزار شود.

 حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: در بحث ازدواج دانشجویی سال گذشته ۴۵ هزار زوج ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت‌های کرونایی ۲۰ هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.

وی افزود: در صورتی که تعداد زوجین بیشتری بخواهند در برنامه ازدواج دانشجویی امسال شرکت کنند، برنامه همسفر را اجرا می کنیم و پذیرای تعداد بیشتری از عروس و دامادها خواهیم بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا