مجوز اجرای ۱۵ عنوان دوره آموزش کوتاه مدت علمی کاربردی تقاضا محور صادر شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی‌کابردی از صدور مجوز دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت علمی‌کاربردی تقاضا محور در گروه‌های آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی ، فرهنگ و هنر و کشاورزی برای ۱۲ واحد متقاضی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا،  «دکتر اصغر کشت‌کار» درباره این دوره‌های آموزشی گفت: در شصت ‌و پنجمین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی مجوز اجرای دوره تک پودمان قهوه تخصصی در استان بوشهر صادر شد.

وی افزود: در دوره تک پودمان قهوه تخصصی، فرد را برای علوم و مهارت‌های مختلف مرتبط با قهوه و بسترسازی قهوه‌نوشی آماده می‌کند. سالهاست که صنعت غذا و نوشیدنی در مسیر اعتلای خود ضرورت آموزش‌های آکادمیک و استاندارد در فضای آکادمیک و تخصصی را برای تربیت نیروهای کارآمد برای ورود به بازار کار مرتبط با صنعت قهوه و کاهش نرخ بیکاری و پرکردن حلقه مفقوده پذیرایی صحیح و اصولی قهوه در هتل‌ها و صنعت گردشگری حس‌کرده و می‌کند. از این‌رو، باتوجه به شایستگی‌ها و مهارت‌های موضوع این برنامه، هدف از اجرای این دوره تربیت نیروی ماهر و کارآمد برای انجام وظیفه در حوزه شغلی قهوه، باریستا، مدیر کافه، رستری، آزمایشگاه قهوه، تجارت دانه سبز، بازاریابی، کنترل کیفی و کافه داری است و انتظار می‌رود که فرد پس از گذراندن این دوره ، مهارت لازم را برای تصدی هریک از این مشاغل احراز کند.

دکتر کشت کار افزود: یکی دیگر از مجوزها، اجرای دوره چرخه‌های فرآیند پژوهش و روش اجرا(IMI) در صنعت خودرو در استان البرز است که فرد را برای مدیریت بهتر ضایعات آماده می‌کند. فرد با آموزش در این دوره می‌تواند در کاهش و حذف ضایعات، بهبود مستمر محصول و کیفیت آن، استانداردسازی و سازماندهی محیط و ابزار کار نقش مهمی را ایفا کند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی‌کابردی تصریح کرد: در شصت ‌و پنجمین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی علاوه بر دوره های فوق الذکر مجوز اجرای ۱۵ عنوان دوره آموزش کوتاه مدت علمی کاربردی تقاضا محور دیگر در گروه‌های آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی ، فرهنگ و هنر و کشاورزی برای ۱۲ واحد متقاضی در ۹ استان صادر شد که در بین متقاضیان اجرای این دوره‌ها علاوه بر مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت دانشگاه؛ متقاضیان غیرعلمی کاربردی نیز وجود دارند.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این دوره‌ها ظرفیت آموزش قریب به ۴۳۵ نفر مهارت‌ جوی واجد شرایط را دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با واحدهای استانی تماس بگیرند یا به سامانه جامع آموزش‌های تکمیلی بین سطوح (ساتب) این مرکز آموزشی مراجعه کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا