درخشش دانش‌آموزان ایرانی در رویداد جهانی اندونزی با کسب 13 مدال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا گفت: دانش آموزان ایرانی به ۱۳ مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کشور اندونزی دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «مهدی رشیدی جهان»، دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا درباره مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ که به میزبانی کشور اندونزی که ۱۰ تا ۱۴ آبان ماه برگزار شد، اظهارداشت: در این دوره از مسابقات که حضور ۵۷۰ تیم از ۳۲ کشور را همراه داشت، تیم ایران همزمان با روز دانش آموز (۱۳ آبان) در مجموع صاحب ۱۳ مدال رنگارنگ و کسب جایزه ویژه این مسابقات شد. دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۷ مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند.

وی بیان داشت: ۴ تیم به صورت حضوری و ۹ تیم به صورت غیر حضوری از برگزیدگان هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا که با حضور ۲۴۰۰ تیم از ۸ کشور جهان در شهریورماه امسال برگزار شد به مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ اندونزی اعزام شدند که به ترتیب دانش آموزان ایرانی ۴ مدال طلا، ۷ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کردند و همچنین دانش آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب جوایز ویژه مسابقات نیز شدند.

رشیدی جهان گفت:  تیم‌های حضوری ایران شامل تیم، پریا کدخدایی در رشته شیمی – نانو  و تیم متشکل از مهربد بنی عامریان و آروین یعقوبی در رشته فنی مهندسی و الکترونیک صاحب مدال طلا و تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی در رشته علوم کامپیوتر مدال نقره را تصاحب کردند.

وی با یادآوری برگزاری هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی ابن سینا به صورت بین المللی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، گفت؛ در حاشیه مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ اندونزی، از طرف جشنواره بین المللی ابن سینا جوایز ویژه ای به ۳ تیم برگزیده خارجی دوره هفتم جشنواره دانش آموزی ابن سینا شامل رومانی، اندونزی و بنگلادش اهداء شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا