تشریح برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب

انتشارات موفقیت‌شناسی

نشست خبری سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه (شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۱) در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد و مدیرعامل خانه کتاب به تشریح برنامه‌های آن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، نشست خبری سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه (شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۱) در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.در ابتدای این نشست، «علی رمضانی»، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب ایران ضمن یادی از شهید آوینی، شهید کتابفروش، شهید حججی و شهدای امنیت که باعث برگزاری خوب هفته کتاب شدند، مانند شهید «آرمان علی‌وردی» و با تشکر از برگزارکنندگان دوره‌های گذشته، گفت: هفته کتاب از موالید توجه انقلاب اسلامی به حوزه نشر و محتواست. 

برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم/ تولید ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب در یک‌سال

 وی افزود: از هفته کتاب سال گذشته تا الان بیش از ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب منتشر شده که بیش از هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آمار ثبتی خانه کتاب را تشکیل دادند. دغدغه عموم مردم و فضای رسانه‌ای کشور به سمت کتابخوانی گرایش یافت. وی با تاکید بر مردمی شدن رویداد هفته کتاب متذکر شد: دستگاه‌های که با عموم مردم در ارتباط هستند در اولویت قرار گرفتند و امسال در هم‌گرایی با وزارت ارشاد، آموزش و پرورش تلاش شد در ۳۱ استان در سه دسته پویش و مسابقه و تجلیل از پیشکسوتان و مسابقات کارهایی انجام شود. رمضانی در ادامه با بیان اینکه از شهریور ماه ستاد شورای کتاب متشکل از مدیر کل وزارت ارشاد، مجامع و فعالیت‌های فرهنگی، معاون توسعه نهاد، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون زیباسازی شهر تهران، رییس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات و مرکز آستان قدس رضوی بودند، عنوان کرد: تاکید داشتیم که تنها به صرف توصیه به کتابخوانی با مردم صحبت نشود بلکه با شناسایی ظرفیت‌ها به معرفی و معارفه کتاب بپردازید، سوال‌های مفیدی بپرسید و در ادامه در ترمیم واقعی چهره صنعت نشر تلاش کردیم. 

مدیرعامل خانه کتاب به چند برنامه شاخص در هفته کتاب اشاره کرد و افزود: از دو روز گذشته اکران شهری جوایز کتاب سال، جشنواره شعر فجر و… را در شهر تهران آغاز کردیم، اقلام تبلیغاتی هفته کتاب از اعلان و پوستر تولید شده و روز شنبه برنامه‌های هفته کتاب با تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) در حرم مطهر آغاز خواهد شد. وی با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم گفت: این نمایشگاه با حضور ۹۰ ناشر و ۶ هزار عنوان کتاب تا ۲۷ آبان برگزار می‌شود، همچنین اختتامیه «رویداد ایده پردازی جشنواره کتاب و رسانه» این هفته خواهد بود. این جشنواره تخصصی حوزه کتاب و رسانه است و سیاست این بود که چهار جایزه و بخش ایده پردازی رسانه به آن اضافه شود. 

تصویر مخدوش از صنعت نشر را ترمیم می‌کنیم

 وی با بیان اینکه در هفته کتاب تلاش می‌کنیم تصویر مخدوشی که از صنعت نشر ایجاد شده را ترمیم کنیم، گفت: در این زمینه از نهادها و دستگاه‌های مختلف خواسته‌ایم که معرفی کتاب و کتاب خوب را در دستور کار خود قرار دهند و البته در برنامه‌ریزی‌ها از کارهای کلیشه‌ای پرهیز شود.
 دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در هفته کتاب تلاش شد در کنار نمایشگاه کتاب تهران، فضای رسانه کشور به سمت کتاب و کتابخوانی معطوف شود و انتخاب شعار و پوستر‌ هفته کتاب نیز در همین راستا است. رمضانی درباره برگزاری بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، توضیح داد: بیش از یک‌هزار اثرو ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده  است که بیشترین تعداد آثار ارسالی به این رویداد محسوب می‌شود. اختتامیه رویداد ایده‌پردازی که بخش جدید جشنواره امسال است، همزمان با هفته کتاب انجام خواهد شد. امسال۴جایزه انتخاب مردمی، رسانه حامی کتاب، شخصیت رسانه‌ای کتاب و ناشر برگزیده در استفاده از رسانه‌ها نیز به جشنواره کتاب و رسانه افزوده شده است.

به گفته مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، گروه نخست فعالان رسانه‌ای هستند و گروه دوم علاقه‌مندان مستعد به فعالیت در فضای رسانه‌ای کتاب که به واسطه بخش مردمی و ایده‌پردازی به جشنواره افزوده شده است.

   ۲۴ آبان مراسم تجلیل از کتابداران برگزار می‌شود/ دیدار ناشران با وزیر ارشاد در هفته کتاب 

وی ضمن اشاره به روز ۲۴ آبان مراسم تجلیل از کتابداران توضیح داد: این مراسم توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد و همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ناشرانی از اتحادیه ناشران، انجمن‌های فرهنگی فعال در حوزه نشر و مجموعه ناشران از گروه‌‌های مختلف با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار خواهند کرد.  

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا