برگزیدگان مسابقات پایان‌نامه و کتاب ۳ دقیقه‌ای معرفی شدند

انتشارات موفقیت‌شناسی

 مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای و دومین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای با معرفی برگزیدگان و مجریان برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای و دومین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در سالن همایش های پژوهشگاه رویان برگزار شد و در پایان پس از رقابت فینالیست ها، افراد برگزیده مسابقات در بخش‌های کتاب و پایان‌نامه ۳ دقیقه‌ای و همچنین مجریان برتر معرفی شدند.

تلاش جهاددانشگاهی برای نوآوری در عرصه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ

جمال رحیمیان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در این مراسم با تاکید بر این که این برنامه برای این است که بدانیم کم حرف زدن هنر به حساب می‌آید، گفت: جهاددانشگاهی توسط جوانان بنیان نهاده شده و توسعه یافته است. این نهاد همواره تلاش می‌کند در عرصه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ، برای جوانان نوآوری داشته باشد. جوانان، سرمایه غیرقابل جایگزین هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی همواره به دنبال کار نو و جدید است، اظهار داشت: غیر از این از جهاددانشگاهی انتظار نمی‌رود که همگام با نیازهای جوانان باشد. با نسل جوان در ارتباط هستیم و امیدواریم بتوانیم کارهای جدیدتری ارایه دهیم.

وی افزود: در میان جهادگران جهاددانشگاهی، عشق وجود دارد که پژوهشگاه رویان، مظهر آن است.

مسابقات، بستری برای شنیدن حرف منطقی دانشجویان 

حامد علی‌ اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی نیز در این برنامه گفت: در جهان شبکه های اجتماعی، فضای مجازی، اینترنت و پیام‌های ‌کوتاه موثر قرار داریم، جهانی که حرف گزیده و گزین در آن خریدار دارد و جایی برای تفصیل نیست. شاید بتوان گفت زبان انسان امروز، زبان رسانه است. اگر بخواهیم با نسل جوان سخن‌ بگوییم، سخن ما باید متعهد و متضمن چنین زبانی باشد.

رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی درباره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای، توضیح داد: این مسابقه رسانه ای برای ترویج فرهنگ مطالعه است و رسانه ای که بتوانیم جان اثر را به مخاطبان منتقل کنیم و آن ها را برای خواندن یک اثر خوب تشویق کنیم.

وی در خصوص مسابقات ملی پایان‌نامه ۳ دقیقه‌ای نیز گفت: این مسابقه یک رسانه و فناوری نرمی برای انتقال ایده های عالی است که می تواند پاسخگوی و رفع کننده نیاز باشد و از مشکلات آن بکاهد. این رسانه و این نوع رسانه ها باید جدی گرفته شوند. اینها بستر گفت و گو و شنیدن هستند که در جامعه امروز به آن نیاز داریم.

علی‌ اکبرزاده با بیان اینکه این بسترها باید جدی گرفته شوند، تصریح کرد: بسترهایی از این دست، بستری برای گفتگو هستند. به گفتگوکردن نیاز ضروری داریم. این برنامه و برنامه‌های مشابه، بستری برای شنیدن حرف منطقی دانشجویان است.  اگر به این برنامه ها توجه نشود این بستر از دست می رود.

رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی گفت: از نخستین دوره برگزاری مسابقات تا به امروز، همواره بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که این مسابقات یک کار فانتزی نیست. این مسابقات سبب شکل‌گیری یک جریان هرچند نحیف شده است. برخی از نهادها و سازمان‌ها که پول بیشتری دارند، دوره اول این مسابقات را برگزار می‌کنند. برگزاری این مسابقات توسط افراد دیگر، نشانه‌ای برای ایجاد یک جریان است.

۳ هزار نفر تاکنون در مسابقات پایان نامه سه دقیقه ای شرکت کرده اند

اکبرزاده درباره جامعه آماری این مسابقات، توضیح داد: از نخستین دوره مسابقات تا به امروز، بیش از ۳ هزار نفر در مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای شرکت کردند. برخی از شرکت‌کنندگان دانش‌آموخته و گروهی نیز دانشجو بودند. همچنین حدود هزار نفر در دو دوره کتاب سه دقیقه‌ای شرکت کردند.

وی گفت: نمایندگان واحدهای استانی و دانشگاه‌ها توانستند با مشقت فراوان این مسابقات را برگزار کنند. حق آنها آن طور که باید باشد، ادا نشده و زحماتشان دیده نشده است. صدا و سیما از ترویج این مسابقات حمایت کند. پایان‌نامه‌های علوم انسانی در دوره بعدی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.

نفرات برگزیده ششمین دوره مسابقات ملی “پایان‌نامه سه دقیقه‌ای”

    رتبه اول: پریسا حیدری

    رتبه دوم: مبینا بازاری

    رتبه سوم: مهدی عبدالهی

نفرات برگزیده دومین دوره مسابقات ملی “کتاب سه دقیقه‌ای”

    رتبه اول: امیررضا صادقی

    رتبه دوم: محمدرضا زارع

    رتبه سوم: فاطمه پایداری

مجریان برتر در بخش پایان‌نامه

    احمد پایداری از جهاددانشگاهی واحد اصفهان

 علاءالدین محمدی و پویا پایداری از جهاددانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

    اصغر امیدی  از جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری

 علی صدری از جهاددانشگاهی استان اصفهان

مجریان برتر در بخش کتاب

    مجید براعنی از  جهاددانشگاهی یزد

    رضا اسم‌خانی از جهاددانشگاهی زنجان

    امیر بزار بنابی از جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا