حمایت‌های دانشگاه آزاد از فعالیت‌های فناورانه اساتید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از دانشگاه آزاد، وحید ضرغامی در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه کارآفرین و حل مسأله به دنبال علم نافع است و علمی که صرفاً به دنبال پژوهش باشد، مطلوب نیست. تمام ارکان دانشگاه باید در این مأموریت نقش و وظیفه خود را مشخص و به نحو احسن انجام دهند.

وی به تشریح الزامات اصلی کارآفرین شدن دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: پرهیز از بخشی نگری و لزوم داشتن نگاه جامع و کل نگر، پرهیز از بروکراسی، ایجاد ارتباطات رسمی و غیررسمی گسترده، مدیریت تغییر، شناسایی افراد توانمند و ماموریت گرا، مشروعیت و حمایت ویژه در سطوح عالی سازمانی و ثبات مدیریتی از راهکارهای کارآفرین شدن دانشگاه آزاد اسلامی است.

ضرغامی، مأموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را کارآفرینی و حل مسائل کشور دانست و افزود: آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه اعضای هیأت علمی در راستای این مأموریت اصلی تدوین شده است. اعضای هیأت علمی در صورت داشتن فعالیت فناورانه از حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند خواهند شد.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی پرهیز از بروکراسی را از دیگر الزامات فعالیت های فناورانه عنوان کرد و گفت: نباید به دنبال حجیم کردن ساختار باشیم و اساساً حجیم کردن ساختار سبب کندی کار می شود و حتی تصمیمات ساده چندین ماه طول می کشد.

وی با بیان اینکه در فناوری و نوآوری بحث ارتباطات بسیار مهم است و با تأکید براینکه دانشگاه برای کارآفرین شدن باید ارتباطات خود را در حوزه های مختلف حفظ و گسترش دهد، گفت: از نهادهای حاکمیتی تا صنایع و شرکت های مختلف باید در دایره ارتباطات قرار گیرد تا پس از شناسایی مسائل اصلی جامعه و صنعت، دانشگاه بتواند فعالیت های فناورانه را در راستای ارتقا جایگاه کسب و کار در کشور ارائه کند.

ضرغامی بر شناسایی افراد توانمند و مأموریت گرا در فعالیت های فناورانه دانشگاه تأکید کرد و افزود: اگر در هر حوزه از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی پیشرفتی حاصل شده، قطعاً یک فرد مأموریت گرا پشت کار بوده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: یکی از مشخصه های توفیق در هر فعالیت فناورانه ثبات مدیریتی، برنامه ای و رویکردی است. برای به ثمر رسیدن کسب و کار ۴ الی ۵ سال زمان نیاز است و اگر در این بازه زمانی تغییر مدیریتی رخ دهد، بسیاری از کسب و کارها به فرجام نخواهد رسید.

وی در پایان تأکید کرد: در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش خواهیم کرد بسترها، زیرساخت ها و مقرراتی که برای دسترسی به فعالیت های فناورانه و نوآورانه مورد نیاز است را مهیا کنیم. بستر سرای نوآوری یکی از مدل هایی است که استان گیلان باید پیگیری جدی در این زمینه داشته باشد تا سرای نوآوری در شأن ظرفیت های این استان شکل بگیرد و منشاء تحول در استان و دانشگاه شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا