حل مشکلات ترافیک شهری توسط دانشجویان نخبه

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر حسن سالاریه امروز در نشست ششمین دوره رقابت‌های فن‌آورد که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه  یکی از اهداف بنیاد ملی نخبگان شناسایی دانشجویان برتر است گفت: این دانشجویان از طریق بررسی پرونده پژوهشی و آموزشی دانشجویان شناسایی می شوند که می توانند از طریق رویدادهای بنیاد می نخبگان به صورت مسئله محور در راستای رفع نیازهای کشور گام بردارند.

وی با بیان اینکه یکی از رویدادهای مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان فن آورد است، افزود: بنیاد ملی نخبگان چند سالی است که ترم جدیدی در زمینه تشویق استعدادهای برتر برای مشارکت در برنامه‌ها و رویدادهای حل مساله و رفع نیازهای کشور در دستور کار خود قرار داده است که توسط بنیاد یا کارگزاران بنیاد برگزار می شوند.

به گفته معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان، یکی دیگر از اهداف این بنیاد شناسایی دانشجویانی است که در چارچوب استانداردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه موفق به بروز استعدادهای خود نشدند ولی در حل مسایل توانمندی‌هایی دارند.

وی گفت: ما به دنبال رویه‌های دیگری هستیم که افراد بتوانند توانمندی‌های علمی و نوآورانه خود را بروز دهند. با برگزاری چنین رویدادهای فناورانه‌ای به دنبال شناسایی آنها هستیم. هدف این بنیاد شناسایی استعدادها و هدایت آنها در مسیر اثر بخشی در جامعه است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برگزاری ۵ دوره رقابت فن آورد، خاطر نشان کرد: این رویداد در حوزه‌های مختلف فناوری برگزار می‌شود و از جمله رویدادهای مورد تایید این نهاد است. این دوره از فن اورد با موضوع «مدیریت هوشمند ترافیک شهری» و «الگوریتم مدیریت هوشمند شبکه توزیع کالا» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان علاوه بر این رویداد، رویدادهای فناورانه دیگری همچون طرح‌های «احمدی روشن» و «شهید بابایی» را برگزار می کند تا دانشچویان برتر در یک رویداد مسئله در راستای رفع نیاز صنعت و کشور گام بردارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فناورانه در کشور اظهار کرد: ما برای برگزاری رویدادهایی مانند احمدی روشن و شهید بابایی به نهادها و سازمان‌ها مراجعه می‌کنیم و از آنها درخواست داریم نیازهای فناورانه خود را ارائه دهند.

سالاریه با بیان اینکه بسیاری از این رویدادها با حوزه فناوری نیست، ادامه داد: به عنوان نمونه طرحی از شورای نگهبان به ما در زمینه نحوه برگزاری انتخابات پیش رو با توجه به شیوع کرونا ارجاع داده شده است.

در ادامه حسین قمری مدیر این مسابقات با بیان اینکه ثبت نام در ششمین دوره مسابقه فن آورد تا ۱۰ دی ادامه دارد، گفت: بناست که رشته های جدیدی در این دوره اضافه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خصوص هنر با سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آی سی تی  برای بحث لجستیک مذاکراتی انجام شده است.

به گزارش مهر، مجموعه رقابت‌های تخصصی فن‌آورد، دوره ششم خود را در رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر با موضوع «الگوریتم مدیریت هوشمند ترافیک شهری» و «الگوریتم مدیریت هوشمند شبکه توزیع کالا» برگزار می‌کند.

این مسابقه با جوایزی که مجموعا یک میلیارد تومان برآورد می‌شود برگزار می‌ شود. همچنین هر یک از تیمهای اول تا سوم امتیاز نخبگانی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا