شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» آغاز شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» عصر امروز در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی  فیلم مستند ایران«سینما حقیقت» عصر امروز در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

«محمد حمیدی مقدم» دبیر جشنواره در این برنامه گفت: ورای همه مشکلات، این هنر است که زنده میماند. جشنواره سینما حقیقت فرصتی برای گفتگو کردن و فرار از روزمرگی است.ما از  امروز تا جمعه برای پنج روز  به بهانه جشنواره در کنار هم از سینمای مستند خواهیم گفت و فیلمهایی را خواهیم دید که از امید و زندگی می‌گویند.آثاری جذاب و دیدنی درباره  سنت‌ها، طبیعت و زنان و مردانی که در این مرزوبوم زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد:وجه تمایز این دوره با ادوار قبلی توجه ویژه به مستندسازان و جوانانی است که در استانها زندگی می کنند.امسال میزبان مستندسازان جوانی هستیم که خارج از پایتخت زندگی میکنند و تعدادی از آنها  پیش از این در جشنواره‌های داخلی و خارجی تحسین شده اند.جشنواره امسال فرصتی برای این نسل جوان و نوجو است  که در کارگاه های آموزشی هم شرکت کنند.کشف استعدادها، تنها هدف ما نیست و خود را متعهد میدانیم که زمینه رشد مستندسازان جوان را فراهم کنیم و از آنها حمایت داشته باشیم. در بخش کارگاه‌های آموزشی امسال برنامه ویژه‌ای با حضور اساتید با تجربه و کاربلد داریم.

دبیر شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت عنوان کرد: نکوداشت زنده یاد نادر طالب زاده و تقدیر از آقای سید محسن طباطبایی پور مستندساز پیشکسوت از دیگر برنامه‌های این دوره است.

وی افزود: امید نور روشنی است که ما را در پناه خود قرار می‌دهد و هنر  نیز همان امیدی است که در قلب ما شعله حرکت را روشن نگه می‌دارد. جشنواره سینما حقیقت پاسخی به این ندا است.

حمیدی مقدم گفت: حقیقت  و سینما حقیقت قابل انکار نیست. جشنواره فیلم مستند ایران برای گفتگو کردن ،دیدن و تعامل بین هنرمندان و مردم برگزار می‌شود.واقعا حضور پرشور شما عزیزان من و همکارانم را غافلگیر کرد و ان شاالله پنج روز پرشور را با هم بگذرانیم.

در ادامه فیلم مستند «دنیای وحشی زاگرس» به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره به نمایش درآمد.

لازم به یادآوری است شانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت از بیستم تا بیست و پنجم آذر در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا