رشته اینترنت اشیاء برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیر فناوری، اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به راه اندازی رشته اینترنت اشیاء برای اولین بار در کشور، گفت: رشته اینترنت اشیاء پس از نیازسنجی از صنایع راه‌اندازی شده است و تفاوت این رشته با بقیه رشته‌ها در کارشناسی ارشد این است که بیشتر واحدهای آن به صورت عملی ارائه می‌شوند.  

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «دکتر محمدجواد رشتی»، اظهار کرد: رشته اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید چمران اهواز برای اولین بار به عنوان رشته در کشور راه اندازی شد. این رشته کامل است و در گروه مهندسی کامپیوتر راه‌اندازی شده است. 

وی در خصوص این رشته، افزود: در این حوزه در واقع بستری وجود دارد که اشیاء مورد استفاده در روزمره به شبکه اینترنت متصل می شوند و اطلاعاتی روی شبکه رد و بدل می شود و معمولا سیستمی وجود دارد و اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند و تحلیل‌های هوشمندی با اهداف و مقاصد متفاوت انجام می‌شود. 

مدیر فناوری، اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید چمران اهوازادامه داد: اینترنت اشیاء می تواند در خانه‌های هوشمند، کنترل کردن مزرعه، استخر، ناوگان حمل و نقل و… به کار رود. توسعه در این حوزه در سطح کشور آغاز شده و به هوشمندسازی خانه‌ها، برخی صنایع و شهرها رسیده است. اما بیشتر از خانه‌های هوشمند آغاز شده و در مجموع هنوز در مراحل ابتدایی است. 

رشتی با تاکید بر نیازسنجی پیش از راه اندازی رشته، گفت: رشته اینترنت اشیاء پس از نیازسنجی از صنایع راه اندازی شده است و به این دلیل درس‌هایی که ارائه می‌ِشود نیز بر اساس نیاز است. تفاوت این رشته با بقیه رشته‌ها در کارشناسی ارشد این است که بیشتر واحدهای آن عملی ارائه می شوند. همچنین در طول تحصیل، دانشجویان کارآموزی صنعتی می‌گذرانند که در صنایع برگزار می‌شود. در واقع ارتباط بین دانشگاه، صنعت و بازار در این رشته محکم‌تر است. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا