نخستین نرم افزار جامع روان‌شناسی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین نرم افزار جامع روان‌شناسی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ساخته و تا پایان سال شروع به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، «سید ابوالفضل سیدمحمدی»، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مرکز مشاوره امین به مدد «دکتر جهان‌بین» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند. این مرکز با هدف پایش سلامت روان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و تحت عنوان پایش سلامت روان در بسیاری از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: روند کاری مرکز مشاوره در واحد الکترونیکی با توجه به ماموریت خاص این واحد، به شکل دیگری پیش رفته است. ماموریت اصلی واحد الکترونیکی فضای مجازی است و تمام کلاس‌های آموزشی آن به صورت مجازی و تعاملی برگزار می‌شود. این ماموریت در روند کاری مرکز مشاوره نیز در نظر گرفته شده و به همین دلیل مرکز مشاوره امین در واحد الکترونیکی به سمت فضای مجازی هدایت شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که تجربه دوران کرونا ثابت کرد که در فضای مجازی نیز می‌توان بستر مناسبی برای آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت داشت، اظهار کرد: حتی در فضای مجازی می‌توان بستر مناسبی برای دانشجو ایجاد کرد تا مسیر زندگی خود را آسان‌تر پیدا کند.

سیدمحمدی تصریح کرد: وقتی شخصی قصد مراجعه به مرکز مشاوره را دارد باید به چند نکته حائز اهمیت دقت کند، مشاور باید امین، رازدار و صاحب علم باشد و اندیشه مشاوره را بشناسد. مشاور باید تخصص لازم را در مشاوره داشته باشد و مسیر خوبی را برای فرد مشخص کند تا از عارضه‌ای که دچارش شده نجات پیدا کند. واحد الکترونیکی چنین بستری را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

وی افزود: دانشگاه تهران تنها بستر فضای مجازی مشاوره را در کل کشور دارد و دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به شکل تخصصی وارد این حوزه نشده است؛ بنابراین به فکر طراحی نرم افزار مجازی «پاتوق حال خوب» و مرکز مشاوره افتادیم. این برنامه‌ها طراحی شده و در حال آماده‌سازی است تا به یک اپلیکیشن جامع تبدیل شود. همچنین در حال مذاکره با سازمان روانشناسی هستیم تا مجوز‌های لازم گرفته شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نخستین نرم افزار جامع روان‌شناسی در واحد الکترونیکی طراحی و تولید شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود. این اپلیکیشن در اسفندماه به صورت پایلوت شروع به کار می‌کند و بهره‌وری آن از نیمه دوم فرردین ۱۴۰۲ شروع می‌شود. این برنامه برای تمامی دانشجویان با اولویت دانشکده‌های روان‌شناسی دانشگاه آزاد فعالیت خواهد کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا