کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت راه‌اندازی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

نشست بررسی موانع و چالش‌های راه‌اندازی کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت با حضور صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست بررسی موانع و چالش‌های راه‌اندازی کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت با حضور فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجید امامی دبیر شورا، رضا یعقوبی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی و صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

مجید امامی دبیر این شورا گفت: کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت با هدف تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جامعه و به منظور دستیابی به جامعه‌های برخوردار از سواد سلامت کافی و متعهد به فرهنگ سلامت و سبک زندگی ایران اسلامی در یک ماه آینده با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی خواهد شد. در ادامه  اعضای اصلی و حقیقی این کار گروه مشخص می شود و احکام خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور دریافت خواهند کرد.

وی راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی را مهم معرفی کرد و گفت: در دوره فعلی همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی و رسیدن به یک نقشه راه اساسی و به تبع آن تقسیم کار و توزیع منابع از اولویت‌های اقدامات شورای فرهنگ عمومی کشور است و در همین راستا تمام تلاش خود را برای هموار کردن مسیر کارگروه‌های تخصصی به کار خواهیم بست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: شورا‌های فرهنگ عمومی در ۳۱ استان و ۴۶۰ شهرستان، ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدن به این هم‌افزایی و همدلی دارند و با استفاده بهینه از این ظرفیت بزرگ فرهنگی می‌توان اتفاقات خوبی را در کشور رقم زد.

لازم به ذکر است که سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت در نشست ۷۰۷ شورای فرهنگ عمومی کشور در تاریخ ۹/۵/۹۷ تصویب و برای راه‌اندازی کارگروه ارتقای فرهنگ سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا