آغاز فعالیت پلی کلینیک سلامت روان جهاد علوم پزشکی تهران (رسا)

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پلی کلینیک سلامت روان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران (رسا) فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه پلی کلینیک سلامت روان جهاد علوم پزشکی تهران با حضور رییس، معاون پشتیبانی، مدیر درمان، اعضای هیات علمی گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، مدیران آموزش سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و روانپزشکان، روان‌درمانگران و مشاوران این کلینیک آغاز به کار کرد.

پس از مراسم افتتاحیه این کلینیک، درمانگران مجموعه که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه هستند اعضای تیم‌های تخصصی خود را معرفی کرده و خدمات خود را برشمردند.

 «دکتر زهرا رسائی»، مسئول راه‌اندازی پلی کلینیک سلامت روان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز به بیان تفاوت‌های این کلینیک با سایر مراکز روانشناسی پرداخت.

وی با بیان این که در راه‌اندازی کلینیک دنبال یک نگاه جامع بودیم، گفت: در این مجموعه همه وجوه کاری حوزه سلامت روان، مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعرفه‌های کلینیک نسبت به تعرفه های بخش خصوصی بسیار پایین‌تر است.

رسایی در ارتباط با طول جلسات روان‌درمانی در این کلینیک افزود: یکی از معضلات ما در خدمات روانشناسی این است که بسیاری از درمانگران، در هنگام صحبت فرد مراجعه‌کننده به ساعت خود نگاه می کنند و نگران زمان هستند. چنین چیزی در مطب‌های ما وجود ندارد و تا زمانی که مراجعه‌کننده به وضعیت ثابت اولیه برسد مهمان مجموعه است ولو اگر بیش از یک ساعت زمان ببرد.

وی اضافه کرد: در این مجموعه از اساتید به‌نام و نظارت آنها استفاده می‌شود. همچنین تفاوت دیگر این مجموعه با مراکز دیگر روانشناسی آن است که پس از درمان حتما وضعیت او و میزان رضایتش از درمان را دنبال و پیگیری می کنیم.

دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با ابراز امیدواری از اضافه شدن خدمات روانشناسی به مجموعه خدمات جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به اهمیت گسترش روانشناسی و مشاوره در ارتقای سلامت جامعه و سبک زندگی سالم پرداخت.

دکتر حبیبی افزود: اگر جامعه ما مراجعه به روانشناس و روانپزشک را برای خود انگ نداند دیگر شاهد بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه نخواهیم بود. برای نمونه اگر والدین در زمان کودکی فرزندشان متوجه بیش فعالی شوند و کودک تحت درمان روانشناس قرار بگیرند، در آینده بسیاری از جرم و جنایت‌ها را مشاهده نمی کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کلینیک جهاددانشگاهی علاوه بر رسالت درمانی خود در قالب فعالیت مجازی و انتشارات و کارهای آموزشی نیز بتواند فعالیت داشته باشد گفت: گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران که یکی از محورهای آن را روانشناسی تشکیل می دهد گروه بسیار منسجمی است که در کنار کلینیک سلامت روان خواهد بود و همکاری‌های مستمر پژوهشی خواهند داشت.

دکتر علیرضا بهرامی، معاون پشتیبانی سازمان نیز با ابراز خرسندی از افتتاح پلی کلینیک سلامت روان و ارائه خدمات این مجموعه به شهروندان گفت: مشکلات جسمی تنها بخشی از مشکلات جامعه را تشکیل می‌دهد در صورتی که مشکلات روانشناسی جامعه بسیار پررنگ تر است.

وی در ادامه گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر کسی را نجات دهی دیگران را نجات داده ای. اگر ما این نگاه را دنبال کنیم که آلام یک انسان را کاهش دهیم، به وظیفه خود در خلقت عمل کرده ایم.

معاون پشتیبانی سازمان با بیان اینکه جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران دارای مرکز خدمات تخصصی انفورماتیک سلامت است گفت: اگر این کلینیک یک همکاری با مرکز انفورماتیک سلامت داشته باشد، داده‌هایی که در این کلینیک استخراج می‌شود می‌تواند در عرصه سلامت جامعه اثربخشی بیشتری داشته باشد.

وی ضمن تاکید مجدد بر همکاری این کلینیک با سایر بخش های مجموعه جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران دارای یک رسانه است و این موضوع می تواند به گسترش فعالیت های اساتیدی که این مجموعه فعال هستند کمک کند. همچنین گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی نیز از بخش‌های دیگر این سازمان است که با برقراری ارتباط بین کلینیک و این گروه پژوهشی می توان به فعالیت‌های پژوهشی غنای بیشتری بخشید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا