دوره کارشناسی ارشد مهندسی نفت- حفاری در دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد مهندسی نفت – حفاری به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در این نشست دکتر تاجبخش مدیر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دروس دانشگاه تربیت مدرس به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت و ضرورت ایجاد دوره کارشناسی ارشد مهندسی نفت- حفاری و سابقه آن در دانشگاه اشاره کرد.

در ادامه دکتر داود خوزان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به دلایل توجیهی ایجاد این رشته گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌های سطح اول در زمینه مهندسی حفاری پیشرفت کمتری داشته‌اند، گروه مهندسی نفت دانشگاه تربیت مدرس می‌تواند با راه اندازی به موقع گرایش حفاری، رتبه و جایگاه خود را در بین دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه مهندسی نفت ارتقاء دهد. تمایل دانشجویان برتر به گرایش حفاری با توجه به نیاز صنعت نفت کشور و کم بودن نیروی متخصص در این حوزه کاملاً احساس می شود تا جایی که فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها در این گرایش مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی که هر دو گرایش مهندسی مخازن و حفاری را ارایه می نمایند، در بین جامعه مهندسی نفت مقبولیت بیشتری دارند. از دید بین‌المللی با توجه به نیاز صنعت به این گرایش، راه‌اندازی این گرایش می‌تواند سبب افزایش جذب دانشجویان بین‌المللی در گروه گردد.

وی تربیت نیروی انسانی با نگاه کارآفرینی درون سازمانی را از دیگر موارد حائز اهمیت در ایجاد این رشته عنوان کرد و گفت:  از خروجی‌های این گرایش می توان به دانشجویانی اشاره نمود که خود می توانند با نواوری به کارآفرینی بپردازند. این امر در رویکرد پژوهش دانشجویان نیز گنجانده شده و طراحی و ساخت دستگاهای مورد نیاز برای بحث پژوهش و توجه به امر نوآوری با رویکرد بازار کار، می‌تواند کمک کننده به تحقق این موضوع باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر خوزان درادامه به برنامه درسی رشته،‌ سابقه آن در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه‌ها، ‌امکانات گروه و دانشکده،‌ جدول ترم بندی دروس و تصویب آن در شورای آموزشی و کمیسیون برنامه ریزی جامع آموزشی اشاره کرد.در ادامه پس از اظهار نظر اعضای شورا، راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد’مهندسی نفت – حفاری’ با اکثریت آرا تصویب شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا