حنان حاج محمودی: بیماران خاص پوشش بیمه‌ای رایگان را از سامانه شهروندی دریافت کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماران خاص می‌توانند بعد از مراجعه به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، پوشش بیمه‌ای خود را به صورت رایگان از سامانه شهروندی دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا،«حنان حاج محمودی»، با اشاره به اینکه استعلام بیماران خاص از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، افزود: اکنون بیماران دیالیزی، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و ام اس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. این بیماران پیش از این علاوه بر مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تعیین سهمیه خدمت باید برای پوشش بیمه مجدد به ادارات کل بیمه سلامت استان‌ها مراجعه می‌کردند.

حاج محمودی با بیان اینکه بیماران خاص پوشش بیمه‌ای را با نشان‌دار شدن دریافت می‌کنند، درباره ثبت‌نام از بیماران صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت ایران، افزود: ثبت‌نام از بیماران به ۲ صورت حضوری در ادارات کل استانی و الکترونیکی از طریق سامانه شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۲۷ شهریور سال جاری اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج ابلاغ و پس از آن بسته پیشنهادی برای بیماران خاص و صعب العلاج از سوی وزارت بهداشت در ۱۱ مهر به سازمانبیمه سلامت ایران ابلاغ شد.

این ابلاغیه شامل ۲۷ بسته حمایت از بیماران است که به تدریج در سامانه‌های بیمه سلامت پیاده سازی شد. خدمات این بسته‌ها شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشک، خدمات توانبخشی، آزمایش، پرتوپزشکی، بستری و تجهیزات پزشکی است.

در۲۷ بسته خدمتی پنج بیماری خاص و صعب العلاج گذشته شامل تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه؛ دیالیز صفاقی و همودیالیز نیز هستند که علاوه بر بسته خدمات گذشته که مشمول حذف فرانشیز بر اساس تعرفه دولتی بود، خدمات دیگر در نظر گرفته شده که می‌توان به ویزیت و سایر خدمات از جمله، بینایی‌سنجی و اکوکاردیوگرافی اشاره کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا