افتتاح مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روز چهارشنبه با هدف ایجاد و بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، در مراسم افتتاح مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، سورنا ستاری دبیر کمیسیون علم و فناوری شورای روابط خارجی، ابوالفضل جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف و تعدادی از معاونین و روسای دانشکده‌های این دانشگاه حضور داشتند.

ابوالفضل جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف در این مراسم با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم شان کلمه انرژی را در دانشگاه شریف ارتقاء دهیم، ایجاد شرایط لازم برای همکاری مجموعه‌های فعال حوزه انرژی در شریف به منظور تبدیل آنها به واحدهای اثرگذار و برجسته تر از گذشته را بسیار ضروری خواند.

وی بر بکارگیری فعالان این مجموعه در نهادهای تصمیم‌گیری کشور تاکید کرد و از مسئولان مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف خواست تا با دقت بیشتر فعالیت‌های تخصصی‌تر و اثرگذارتر را برای استقرار در مرکز نوآوری انرژی شریف انتخاب کنند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف افزود: فعالیت‌ها در این مرکز باید به ایجاد مولفه‌های قابل مشاهده‌ای منجر شود.

وی در ادامه از طرح پیوند خبر داد و در توضیح این طرح اظهار کرد: طرح پیوند نتیجه چندساله تلاش گروهی از پیشکسوتان دانشگاه صنعتی شریف برای یافتن چگونگی وصل پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری به نیازهای صنعتی است.

جلیلی با بیان اینکه جزییات این طرح در آینده اعلام خواهد شد، افزود: دانشجویان و استادانی که موفق به تدوین پایان‌نامه‌هایی در جهت رفع نیازهای صنعتی کشور شوند، در صورت تایید مدیر ارتباط با صنعت از امتیاز ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

سورنا ستاری دبیر کمیسیون علم و فناوری شورای روابط خارجی نیز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از تکمیل و افتتاح مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف اظهار امیداوری کرد ساخت فاز دوم این ساختمان هرچه سریعتر آغاز و برای دانشجویان سبب خیر و برکت شود.

وی افزود: به طورحتم حمایت و رشد شرکت‌های اثرگذار و فعال در حوزه انرژی در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در رفع مسائل انرژی کشور از جمله گاز و برق مثمرثمر خواهد بود.

مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تاکید بر اینکه کشور برای پیشرفت در مدیریت مصرف و بهینه سازی انرژی راهی طولانی در پیش دارد، توضیحاتی در خصوص بررسی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در مجلس ارایه کرد.

همچنین ناصر وثوقی رییس دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی در خصوص ساخت و تجهیز مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف اظهارکرد: این مرکز با هدف ایجاد و بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه با حمایت ویژه دکتر ستاری تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه، مرکز نوآوری انرژی در ضلع شمالی دانشکده مهندسی انرژی با ۱۲۰۰ متر زیربنا احداث شده است، خاطرنشان کرد: پروژه ساخت مرکز فوق از تیرماه ۱۳۹۹آغاز و در خرداد ۱۴۰۱ برای تجهیز و تکمیل به دانشگاه تحویل داده شد.

به گفته رییس دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف، در دوران تجهیز با همکاری دکتر ستاری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی انرژی رویدادها و بوت‌کمپ‌هایی در این مرکز برگزار شد.

وی شرکت‌های داده‌گستر عصر نوین(های وب)، نوآوری رایان، مدیریت انرژی تاو و شرکت نوآوری زچ را بعنوان شرکای خصوصی استراتژیک و فعال مرکز نوآوری انرژی شریفدر حوزه انرژی، آب و محیط زیست معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، مرکز نوآوری انرژی شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شده و این مرکز که با همکاری شرکت‌های خصوصی تجهیز شده، در چند حوزه شامل تامین انرژی پایدار برای مراکز داده و ایستگاه‌های مخابراتی، حمل و نقل پیشرفته، هوشمندسازی ساختمان پتروشیمی فعالیت می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا