تولید کلاه اصلاح انواع بدشکلی جمجمه نوزدان بومی‌سازی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

شرکتی دانش بنیان در اصفهان موفق به بومی‌سازی فناوری تولید کلاه اصلاح انواع بدشکلی جمجمه سر نوزاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در گذشته برای فرم دادن به سر نوزادان بدشکل از قالب گچی استفاده می‌شد که خطر پذیر بود، اما با دستیابی پژوهشگران این شرکت دانش‌بنیان به طراحی و تولید کلاه‌های فرم دهی سر، این مشکل حل شده است.
داوود فرهمندی افزود: با استفاده از اسکن سه بعدی و اندازه گیری سر نوزاد، قالب در نرم افزار سه بعدی طراحی و کلاه براساس اصلاح فرم جمجمه نوزاد ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه این فناوری، پیش از این در اختیارکشور‌هایی مثل کانادا و فرانسه بود گفت: ماهانه ۳۰ عدد کلاه دراین شرکت تولید و در اختیار به ۳۵۰ درمانگاه ارتوپد فنی در سراسر کشور گذاشته و همچنین به خارج از کشور (عمده کشور‌های عربی) صادر می‌شود.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: ۱۰ نفر به صورت عمومی و فنی در طراحی و تولید کلاه اصلاح انواع بدشکلی جمجمه سر نوزاد فعالیت دارند.

یاسر فرهمندی کاردرمانگر هم گفت: ۴ تا ۶ ماهگی زمان طلایی اصلاح بدشکلی سر نوزاد، اما تا ۱۸ ماهگی هم شکل پذیری بخش یا بخش‌های بدفرم امکانپذیر است، اما احتمال اصلاح آن کمتر است.

نرگس کریمی کارشناس ارشد ارتوپدی فنی، علت اصلی ایجاد بدشکلی سر نوزاد را خواباندن طولانی مدت نوزاد به سمت راست یا چپ، زایمان زودرس (قبل از ۳۸ هفتگی) و خوابیدن نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، ناهنجاری‌های مادرزادی همچنین فشار‌های خارجی داخل رحم در طی زایمان و بعد از تولد به علت نرمی جمجمه نوزاد از رایج‌ترین علل بد شکل سر نوزادان بیان کرد.

این شرکت دانش‌بنیان موفق به اخذ پروانه فنی مهندسی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و پروانه ساخت تولید وسایل ارتز و پروتز از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا