نخستین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان برگزار می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال، بهمن ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «غلامحسین حسینی نیا»، مهارت‌ها در نوجوانی را غیر از اهمیت در پیشرفت مسیر شغلی، موجب موفقیت‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: گروه هدف نخستین مسابقات مهارت نوجوانان نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال (دوره اول متوسطه) پیش‌بینی شده است که در رشته‌های برنامه نویسی ویندوز، برنامه‌نویسی موبایل، فناوری گرافیک و طراحی وب به رقابت می‌پردازند.

وی با تأکید بر فراگیری آموزش‌های مهارتی از سنین کودکی و نوجوانی، تصریح کرد: ضروری است ضمن ایجاد فضای شور و نشاط برای کودکان و نوجوانان، زمینه را برای کسب مهارت آنان فراهم کنیم تا آن‌ها با مهارت و تخصص خود فردایی بهتری را برای خود رقم بزنند.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقطه اتصال به اقتصاد جامعه است و به طور مستقیم در خدمت اقتصاد می‌باشد، اظهار کرد: توجه به مهارت آموزی نوجوانان به عنوان کسانی که در مراحل ابتدایی جاده پر پیچ و خم و طولانی مهارت آموزی قرار دارند، غیر قابل انکار بوده و برگزاری مسابقات مهارتی برای این قشر خاص، سبب شناسایی «نخبگان مهارتی» در بین این افراد می‌شود.

وی بیان کرد: کشور‌های توسعه‌یافته، پیشرفت خود را مدیون اهتمام به توسعه مهارت در منابع انسانی به‌طور‌عام و توسعه آن در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی به‌طور‌خاص هستند. در این میان، آموزش‌های مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای و ترکیب آن‌ها با آموزش‌های رسمی، جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی را نردبانی برای آماده سازی نوجوانان به بازار کار دانست و اذعان داشت: مهلت ثبت نام تا ۱۵ بهمن ماه است و مرحله اول رقابت‌ها ۱۷ بهمن به صورت آنلاین از طریق سایت www.eskill.ir می‌شود.
وی اظهار کرد: برگزیدگان مرحله اول، ۲۶ بهمن به صورت پروژه عملی و حضوری در تهران با یکدیگر برای مشخص نمودن رتبه برتر رقابت می‌کنند.
حسینی نیا، دوره نوجوانی برای کسب مهارت را دوران طلایی و برنامه مهارت‌آموزی منسجم و مستمر برای دانش‌آموزان از آغاز مقطع تحصیلی متوسطه تا مرحله دریافت دیپلم را گام بلند و مؤثری برای ماهر شدن یک نوجوان عنوان کرد.

وی در پایان گفت: نوجوانان علاقمند به شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق لینک https://skills.irantvto.ir/news/jsc۱۴۰۱/ ثبت نام نمایند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا