درباره بیمه «رایگان» مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به تکلیف قانونی این صندوق برای اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: به موجب این قانون، مادران دارای فرزند سوم و بیشتر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «بیت‌اله برقراری»، درباره روند اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در این قانون تاکید شده است که با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مادرانی که سه فرزند و بیشتر دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی افزود: در این قانون به مادران ساکن مناطق روستایی و عشایری اشاره شده و همچنین تاکید شده است مادرانی که فرزند چهارم و پنج شان متولد می‌شود به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای‌شان افزوده شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  با بیان اینکه در این قانون اسمی از مناطق شهری آورده نشده و مشخص نبود که آیا برای اجرای قانون باید مناطق شهری را اضافه کنیم؟ یا خیر گفت: به همین جهت برای اینکه قانون برای مجریان مصرح باشد مقرر شد آیین‌نامه‌ای تدوین شود. این آیین‌نامه با مشارکت نمایندگان کمیسیون اجتماعی و مشاور وزیر در امور جمعیت طی پنج ماه در سال گذشته تدوین شد و اکنون با امضای وزیر رفاه به هیئت وزیران ارسال شده است.

برقراری ادامه داد: به محض تصویب در هیئت وزیران، قانون را عملیاتی می‌کنیم. اعتباری هم دولت و مجلس در بودجه دیده‌اند. به دنبال احصای آمار دقیق از ثبت احوال هستیم که چه تعداد مادر دارای فرزند سوم و بالاتر داریم که مشمول قانون می‌شوند. 

وی اضافه کرد: چارچوب کار مشخص شده است که با اهتمام و نظر مثبت دولت پس از تصویب عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به این شرح است: دولت مکلف است در راستای اجرای بند «ب» ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر به شرح ذیل اقدام کند:
الف – در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت شود.
ب – با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا