رایزنی برای گذراندن کارورزی روان‌شناسان در مراکز بهداشت روستایی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از رایزنی با وزارت بهداشت برای گذراندن دوره کارورزی فارغ التحصیلان رشته روانشناسی و مشاوره در مراکز بهداشت روستایی خبر داد و تاکید کرد: دوره کارورزی کاملا رایگان است و حتی کارورزان برای کارهایی که انجام می‌دهند به عنوان دستیار روان‌شناس باید حق الزامه و دستمزد نیز بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «دکتر محمد حاتمی»، با بیان اینکه لازم است سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای فراهم کردن زمینه کارورزی فارغ التحصیلان رشته روان‌شناسی و مشاوره با تمام ارگان‌ها وارد مذاکره شود، اظهار کرد: در همین راستا جلسه‌ای با دکتر فرشیدی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت داشتیم و طرح گذراندن دوره کارورزی برای فارغ التحصیلان رشته روان‌شناسی و مشاوره در مراکز بهداشت روستایی را آنجا مطرح کردیم که قرار بر این شد ایشان پیگیری کنند.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره حدود هزار مرکز مشاوره دارد که مجوز برخی از آنها مشترک با وزارت ورزش وجوانان است و می‌توان از این ظرفیت و امکان نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه سازمان باید جلسه‌ای با بهزیستی نیز داشته باشد، ادامه داد: می‌توان فارغ‌التحصیلان را برای گذراندن دوره کارورزی به مراکز مورد تایید ما که از سازمان بهزیستی مجوز دارند، هدایت کرد. بیمارستانها و مراکزی که در اختیار وزارت بهداشت است نیز ظرفیت خوبی در این راستا دارند و از این رو در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با بیمارستان رازی هستیم.

حاتمی با اشاره به ظرفیت مراکز مشاوره نیروی انتظامی، کمیته امداد و بنیاد شهید، تصریح کرد: نیاز به یک سازماندهی داریم. حتی مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها نیز ظرفیت خوبی برای گذراندن دوره کارورزی دارند. بنابراین باید یک سازمان دهی ملی انجام شود. دوره کارورزی کاملا رایگان است و حتی کارورزان برای کارهایی که انجام می‌دهند به عنوان دستیار روانشناس باید حق الزامه و دستمزد نیز بگیرند. هیچکس حق ندارد برای برگزاری دوره کارورزی از کارورز طلب مالی کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا