تصویب افزایش ۲۵ درصدی «وام ازدواج» از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تصویب وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال و وام ازدواج ۱۵۰ میلیونی برای سایرین در کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: انتظار این بود مجلس وام ازدواج را بیشتر از این افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «وحید یامین پور»، با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی وام ازدواج برای سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بنا بر اعلام نمایندگان مجلس، وام ازدواج برای سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۵ درصدی داشته و مبلغ این وام برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۰۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۵۰ میلیون تومان در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ فعلا در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است و برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در کمیسیون تلفیق دارد، تصریح کرد: انتظار این بود که مجلس وام ازدواج را بیش از این افزایش دهد چراکه هرچند از نظر ریالی تا ۲۵ درصد افزایش داشته ولی با محاسبه تورم و قدرت خرید عملا این تسهیلات کمک کمتری برای زوج های جوان نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

یامین پور در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدوارم در کمیسیون تلفیق به خصوص برای زوج و زوجه زیر ۲۵ سال این رقم افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مبلغ وام ازدواج در سال جاری(۱۴۰۱) برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۲۰ میلیون تومان است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا