انعقاد تفاهم‌نامه ایران و روسیه در حوزه متاورس

انتشارات موفقیت‌شناسی

ایران و روسیه در حوزه متاورس و حمل و نقل هوشمند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، در حاشیه پنجمین رویداد سرمایه‌گذاری فناوری TIM۲۰۲۳ که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، یک شرکت ایرانی و سرمایه گذار روسی موفق به انعقاد تفاهم‌نامه شدند.

محمد گیلی نماینده یک شتابدهنده فعال در حوزه متاورس و رباتیک موفق به امضای توافق‌نامه سرمایه‌گذاری با طرف روسی شد. وی در این باره گفت که این شتابدهنده با دو استارت‌آپ در این رویداد شرکت کرده است که در زمینه‌های توان بخشی واقعیت مجازی و حمل و نقل هوشمند فعالیت دارند.

وی هدف اصلی از حضور در این رویداد را جذب سرمایه از کشورهای عضو سازمان D۸ برشمرد و افزود: برای توسعه محصولات و خدمات این استارت‌آپ‌ها در داخل و خارج از کشور به عنوان یک برند ایرانی در صدد جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

گیلی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات و تحریم‌ها را برگزاری رویدادهایی مانند TIM عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای دانشمندان و نخبگان ایرانی می‌توان با تلاش و هم‌افزایی بر مشکلات فائق آمد.

هم‌افزایی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های ممکن برای همکاری و استفاده از توانمندی‌های کشورهای دیگر از نکات دیگری بود که گیلی بدان اشاره کرد.

نشست سرمایه‌گذاری فناوری گروه دی هشت (Technology Investment Meeting)، برنامه ای است که با هدف بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع‌سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیرها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد زندگی بهتر بین هشت کشور بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه و با هدف جذب سرمایه و شتابدهی شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و به همت پارک فناوری پردیس و دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای اسلامی در حال توسعه (D-۸TTEN) برگزار می شود.

برنامه‌های اصلی پنجمین نشست سرمایه گذاری دی هشت شامل جلسات میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران (B۲B) با هدف انعقاد تفاهم نامه همکاری، رونمایی از اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای عضو دی هشت و بازدید از ظرفیت‌های اکوسیسیتم فناوری کشور است و حضور برای فعالان عرصه فناوری در این نشست رایگان است.

تاکنون چهار دوره این برنامه و نشست برگزار شده و میزبان هر چهار دوره نیز ایران بوده است. همچنین با گذشت ۱۰ سال از ایجاد این شبکه چند برنامه کلیدی در حوزه‌های مختلف فناوری و همکاری های فناورانه بین المللی در سال پیاده و اجرایی شده است و سال گذشته نیز نزدیک به ۱۰۰ سرمایه گذار در چهارمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری (TIM) شرکت کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا