سند متوازن آموزش عالی سلامت ایران ۱۴۰۸ در دستور کار

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پس از ابلاغ سند آمایش سرزمینی آموزش عالی از سوی شورای انقلاب فرهنگی، تلاش کرده است تا تمام سیاستگذاری‌های حوزه آموزشی خود را بر مبنای این سند پایه‌گذاری کند.

در همین راستا و و به منظور عمل به سند آمایش سرزمینی آموزش عالی، توجه به موضوع عدالت در دسترسی به خدمات آموزشی در هر یک از کلان مناطق آمایشی «سند ملی متوازن آموزش عالی حوزه سلامت در ایران ۱۴۰۸» با نگاه ویژه به این موضوع در دستور کار دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

این امر با مشارکت گسترده کلیه دانشگاه‌ها /دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در قالب دبیرخانه‌های کلان مناطق آمایشی در حال تدوین است.

گام‌های سند ملی متوازن آموزش عالی حوزه سلامت شامل تعیین تعداد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در ایران ۱۴۰۸ و ظرفیت پذیرش دانشجو در سطح ملی از طریق انجام مطالعات برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت ایران ۱۴۰۸، توزیع ظرفیت ملی بین کلان مناطق آمایشی و در نهایت تعیین ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی در تمامی رشته مقاطع در هر یک از دانشگاه­ها و دانشکده‌های هر کلان منطقه تا سال ۱۴۰۸ است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا