مسعود میرزایی: مدیریت سرزمین علم و فناوری نوجوانان به دانش‌آموزان سپرده می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در مراسم افتتاح اولین سرزمین علم و فناوری نوجوانان، گفت: قرار است سرزمین علم و فناوری منجر به ورود تعداد زیادی دانش‌آموز به شرکت‌های دانش‌بنیان شود و به ما تکلیف شد که تمام مدیریت این سرزمین را به دانش‌آموزان بسپاریم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مسعود میرزایی صبح روز ۱۷ اسفندماه در مراسم افتتاح اولین سرزمین علم و فناوری نوجوانان که در ورودی بازارچه کتاب گلستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اقتضائات کشور و نظام اسلامی، پارک علم و فناوری خراسان در دوره جدید تلاش کرده تا براساس مزیت‌های استانی سرمایه‌گذاری و همچنین با برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی را در عرصه صنایع معدنی، صنایع غذایی، کشاورزی، صنایع خلاق فرهنگی، فناوری فرهنگی و … انجام دهد. 

وی با بیان اینکه حمایت‌های مسئولان امر باعث شد تا برنامه‌ریزی تغییر الگویی را در بحث دانش‌آموزان و جوانان داشته باشیم، افزود: ما در تولید علم موفق هستیم، زیرا جزو ۵ الی ۶ کشور برتر دنیا قرار داریم و تلاش می‌کنیم مصرف علم را هم بتوانیم به خوبی تولید علم، فراگیریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان عنوان کرد: در این راستا طرحی به عنوان «منش» را در دستور کار داریم که برگرفته از مردمی‌سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی است. اگر بتوانیم مردمی‌سازی و شبکه‌سازی را به خوبی در کنار نقطه‌زنی اجرا کنیم، قطعا خواهیم توانست در تولید ناخالص داخلی کشور نقش مهمی داشته باشیم.

میرزایی با بیان اینکه برای ثروتمند شدن بایستی شبکه‌سازی را در حد اعلا انجام دهیم، اضافه کرد: یکی از نقاط برجسته شبکه‌سازی و مردمی‌سازی، نوجوانان و جوانان هستند. به این منظور، جوان نباید صرفا وارد تحصیلات لیسانس، ارشد و دکتری شود، بلکه باید مسیر را به گونه‌ای طراحی کنیم تا بتوانیم از قابلیت‌های دانش‌آموزان در مسیر فناوری که همان مصرف علم است، بهترین بهره را ببریم.

وی افزود: قرار است سرزمین علم و فناوری منجر به ورود تعداد زیادی دانش‌آموز به شرکت‌های دانش‌بنیان شود و به ما تکلیف شد که تمام مدیریت این سرزمین را به دانش‌آموزان بسپاریم. ما پس از بازدید لیستی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم تا علاقه‌مندی خود را در عرصه‌های مختلف بیان کنند. 

رئیس پارک علم و خراسان ادامه داد: با حدود ۴۰ شرکت صاحب ایده در کشور صحبت کرده‌ایم تا در فاز اول بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را در این شرکت‌ها معرفی کنیم و فعالیت خود را آغاز کنند. در فاز بعدی، شرکت‌های دانش‌آموزی را تاسیس می‌کنیم تا مسیر فناوری را برای آن‌ها تعریف کنیم. این اقدام باعث می‌شود بتوانیم یک مسیر روشن و شفاف را پیش روی جوانان نخبه و ارزش‌آفرین قرار دهیم تا در نهایت منجربه سرافرازی بیش از پیش نظام شوند. 

در سرزمین علم و فناوری نوجوانان شرکت‌هایی در حوزه‌های فناوری‌های ساخت راه و شهرسازی و مدیریت شهری هوشمند، هوش مصنوعی و ICT و سایر فناوری‌ها اعم از مواد و متالوژی مهندسی بافت و نساجی، حوزه محیط زیست و استاندارد، حوزه‌های فنی و مهندسی و صنعتی مکانیک رباتیک و مکاترونیک برق و الکترونیک و… حضور داشتند که توسط دانش‌آموزان به مسئولان و مدیران حاضر در مراسم معرفی شدند.   

 پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا