معرفی دانشگاه‌های برتر جهان در رشته حقوق

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نظام رتبه بندی «تایمز هایر اجوکیشن» در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی، دانشگاه‌ها را در رشته حقوق مورد بررسی قرار داد. بر این اساس، ۱۰ دانشگاه از کشورهای آمریکا، انگلیس، اسپانیا و سنگاپور توانستند برترین رتبه‌های این نظام رتبه‌بندی معتبر جهانی را از آن خود کنند. 

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، پایگاه رتبه‌بندی تایمز از سال ۲۰۰۴ میلادی یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است. این نظام آخرین رتبه‌بندی موضوعی خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی دانشگاه‌های جهان را به رشته “حقوق” اختصاص داده است.

این نظام، برای رتبه‌بندی‌ دانشگاه های جهان از شاخص‌های عملکردی قابل اعتماد و دقیق دانشگاه تایمز نیز استفاده می‌کند. جدول امسال شامل ۲۹۰ دانشگاه است. سال گذشته ۲۵۷ دانشگاه در این نظام رتبه بندی مورد بررسی قرار گرفتند. بر این اساس امسال ۳۳ دانشگاه به این نظام رتبه بندی افزوده شده اند.

بررسی این رتبه بندی نشان می دهد که دانشگاه استنفورد برای پنجمین سال متوالی در صدر این رتبه‌بندی قرار دارد. دانشگاه نیویورک با جایگزینی با دانشگاه کمبریج که اکنون جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است، اکنون در جایگاه دوم قرار دارد. دانشگاه هاروارد نیز با یک پله صعود به رتبه ششم رسیده است.

در رتبه بندی ۲۰۲۳ میلادی،‌ تنها یک ورودی جدید به جمع ۱۰ دانشگاه برتر وجود دارد و دانشگاه شیکاگو، با سه پله صعود نسبت به رتبه سیزدهم قبلی خود، در جایگاه دهم قرار گرفته است.

استرالیا نیز در فهرست ۲۰ تازه وارد پیشتاز کشورهای دیگر است. به این ترتیب که دانشگاه ملی استرالیا با ۱۰ پله ارتقا به رتبه هجدهم و دانشگاه “نیو ساوت ولز” سیدنی با چهار پله ارتقا به رتبه بیستم صعود کرده است.

نتایج رتبه بندی برای ۱۰ دانشگاه برتر رشته حقوق در سال ۲۰۲۳:

۱- دانشگاه استنفورد (آمریکا)

۲- دانشگاه نیویورک (آمریکا)

۳- دانشگاه کمبریج (انگلیس)

۴-دانشگاه آکسفورد (انگلیس)

۵- دانشگاه ییل (آمریکا)

۶- دانشگاه هاروارد (آمریکا)

۷- مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (انگلیس)

۷- دانشگاه ملبورن (استرالیا)

۹-دانشگاه ملی سنگاپور (سنگاپور)

۱۰- دانشگاه شیکاگو (آمریکا)

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا