عبدالحسین خسروپناه: سند فرهنگی بحران تدوین شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر ایران از ضرورت تدوین سند فرهنگی بحران خبر داد و گفت: مراقبت از روح و روان آسیب‌دیدگان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر تهران در آستانه نوروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور یافت و با حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خسروپناه در این دیدار به لزوم تدوین «سند فرهنگی بحران» اشاره و گفت: از آنجا که مراقبت از روح و روان آسیب‌دیدگان و کسانی که گرفتار بحران شده‌اند، ضروری است جمعیت هلال احمر ایران با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی به تدوین این سند بپردازد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خدمت بی‌تکلف به مردم را از نشانه‌های بارز حکمت دانست و افزود: خداوند متعال، خدمت بی توقع را از نشانه‌های فرد حکیم و عاقل و از مصادیق حکمت می‌داند. هلال احمر نیز از این ویژگی برخوردار است و بی‌تکلف و چشم‌داشت به مردم خدمت می‌کند.

به گفته خسروپناه، تربیت انسان‌های فداکار و خدمتگزار، امتیاز دیگر جمعیت هلال احمر است و این موضوع، نمونه بارز «انسان‌سازی» است و زمینه را برای رشد خود افراد هم فراهم می‌کند. در واقع در جمعیت هلال احمر، ما با یک سیستم انسان‌ساز روبه‌رو هستیم و این موضوع مهم و قابل توجهی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت جمعیت هلال احمر را داشتن نگاه انسانی دانست و گفت: از رئیس هلال احمر تا دیگر اعضا، همگی لباس رزم بر تن می‌کنند و وارد میدان می‌شوند. این یعنی همه ما خدمتگزار مردم‌ایم و برای‌مان فرقی نمی‌کند آن کس که زیر آوار مانده، مسلمان است یا غیر مسلمان و این نوع نگاه، از نشانه‌های بارز دینداری اسلامی است.

خسروپناه به فرمایش امیرالمومنین اشاره و افزود: حضرت علی (ع)، علم پادشاه را پادشاه می‌دانند و اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل‌اند. پس ما هم، به عنوان شیعه ایشان، باید کسب دانش را مهم بشماریم. طبیعتاً جمعیت هلال احمر هم از این قاعده مستثنا نیست و کارها و وظایف اجرایی و عملیاتی این انجمن هم می‌تواند پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشد و این امر، ارتباط مستمر با نخبگان علمی و پژوهشگران است.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اگر جوانانِ داوطلبی که در هلال احمر حضور دارند، در کنار آموزش امداد و نجات، نکات اخلاقی، معنوی و سبک زندگی را هم یاد بگیرند، فعالیت‌شان سودمندتر و ثمربخش‌تر خواهد بود. چراکه در کنار جسم آدم‌ها به روح و روان‌شان هم توجه کرده‌اند.

خسروپناه از جمعیت هلال احمر خواست تا نقشه مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی را بخوانند و بخش‌هایی از آن را در هلال احمر پیاده کنند. او بار دیگر به ضرورت تدوین سند بحران اشاره و بیان کرد: وقتی بحرانی رخ می‌دهد چه پیوست فرهنگی برای آن وجود دارد که از نظر روحی و معنوی به آسیب‌دیدگان کمک کند؟ آیا ما همان اندازه که به شرایط جسمانی آسیب‌دیدگان فکر می‌کنیم به حس و حال‌شان هم اهمیت می‌دهیم؟

در این دیدار، پیرحسین کولیوند هم با اشاره به دست آورده‌ای جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۱ گفت: ما در سالی که گذشت در مأموریت‌های متعدد ملی و بین‌المللی حضور پیدا کرده و به یاری همنوعان خود شتافته‌ایم. امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حادثه متروپل، زمین لرزه‌های خوی، ترکیه، سوریه و هرمزگان از جمله این فعالیت‌هاست.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، فعالیت‌های جمعیت در حوزه بشردوستانه و مسئولیت‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار از دیگر کارهای صورت گرفته در طول سال گذشته بوده است.

کولیوند در این دیدار که ۲۷ اسفندماه ۱۳۴۱ صورت گرفت از دبیر شرای عالی انقلاب فرهنگی خواستار ارتقای مؤسسه آموزشی هلال احمر به دانشگاه و همچنین راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی جمعیت هلال احمر ارائه شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا