انسیه خزعلی: اشتغال بیش از ۳۰۰۰ زن سرپرست خانوار فراهم شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: بیش از ۳۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت نظارت بانوان کارآفرین مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی، درباره مطالب مطرح شده در اولین نشست شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: با امکانات کم توانسته‌ایم که بیش از ۳ هزار زن سرپرست خانوار را تحت نظارت بانوان کارآفرین مشغول به کار کنیم.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از اشتغال ایجاد شده برای زنان در سال گذشته داشتیم که تحت عنوان کسب و کار پایدار خانواده‌محور انجام گرفت.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بیان کرد: با کمک بانوان کارآفرین می‌توان از ایجاد برخی آسیب‌ها برای زنان سرپرست خانوار جلوگیری کرد. همچنین با تعهد بانوان کارآفرین قرار است از صفر تا صد مواد اولیه تا بازار فروش برای زنان سرپرست خانوار تامین شود.

خزعلی ادامه داد: در جلسه شورای عالی اشتغال از برخی تعهدات زمین مانده به دلیل عدم تخصیص اعتبار تبصره ۱۸، گلایه شد و طبق این جلسه بنا شد در سال جاری این اعتبارات تامین شود.

وی از درخواست این معاونت برای حمایت از خانه مولد و کسب‌وکارهای کوچک و پاره‌وقت در شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: این شورا ۱۴ مصوبه داشت که می‌تواند تسهیل‌کننده اشتغال در سال آینده باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در جلسه شورای اشتغال مطالب بسیار خوبی توسط رئیس‌جمهور مطرح شد از جمله اینکه “یک خانم سرپرست خانوار به سختی در مشاغل خانگی محصول تولید می‌کند و بازار فروش ندارد، دلال از او به قیمت ارزان می‌خرد و به قیمتی که می‌خواهد در بازار می‌فروشد. باید زمینه برای عرضه کالا به خصوص برای حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی فراهم شود. ایجاد اشتغال به معنای آرامش خانواده‌ها، از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی، فراهم شدن زمینه ازدواج و تشکیل خانواده است”. از همه بخش‌ها می‌خواهم در زمینه اشتغال، کار جهادی انجام دهند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا