شبکه مستقل ۲۴ ساعته در نمایشگاه قرآن راه‌اندازی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا – شنبه – با حضور رئیس جمهور گشایش می‌یابد و همزمان شبکه مستقل ۲۴ ساعته با عنوان «نماقرآن» در این نمایشگاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، نشست شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح روز جمعه یازدهم فروردین ماه با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن و مسوولان بخش‌های مختلف در مصلی امام خمینی برگزار شد.

در آیین گشایش نمایشگاه، بناست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشته باشد. در مراسم فردا محمدجواد پناهی از قاریان بین‌المللی کشورمان قرائت قرآن خواهد داشت.

اتوبوسرانی تهران بازدیدکنندگان نمایشگاه را از ۳ میدان اصلی به مصلی می‌آورد

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای از آمادگی این مجموعه برای جابه‌جایی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۳ میدان اصلی پایتخت به منظور بازدید از دوازدهم تا بیست و ششم فروردین‌ماه سال جاری از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱:۰۰ بامداد در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال بازدیدکنندگان، علاوه بر تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل نمایشگاه، نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی از مبادی میدان انقلاب اسلامی (پایانه کاوه) – میدان رسالت و میدان راه آهن اقدام می‌کند.

این در حالی است که فعالیت اتوبوس‌ها در ساعات کاری نمایشگاه مستمر بوده و در پایان کار نمایشگاه، اتوبوس‌ها شرکت کنندگان نمایشگاه را به مبادی اولیه باز خواهند گرداند.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

ارائه مشاوره‌های رایگان در ۱۱ ساحت به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان گفت: امسال نسبت به سال گذشته که در پنج ساحت کار مشاوره‌ای داشتیم، سعی کردیم این عدد را به ۱۱ ساحت برسانیم. تمام مشاوره‌ها در این بخش از نمایشگاه به برکت قرآن به صورت رایگان خواهد بود.

سید محمدحسین چاوشیان مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان در خصوص اقدامات این بخش در طول نمایشگاه توضیح داد: امسال دومین سالی است که بخش مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه قرآن حضور خواهد داشت، اما امسال نسبت به سال گذشته که در پنج ساحت کار مشاوره‌ای داشتیم، سعی کردیم این عدد را به ۱۱ ساحت برسانیم.

افزایش سه برابری مشاوران برای حضور در نمایشگاه قرآن

وی ادامه داد: البته با این افزایش قطعاً باید مشاوران بیشتری هم به جمع ما اضافه شود که این امر اتفاق افتاد و مشاوران سه برابر نسبت به دور گذشته افزایش خواهند داشت.

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان ابراز کرد: مشاوران ما نیز از بین اساتید دانشگاه و شخصیت‌های حوزوی در رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و خانواده خواهند بود.

پاسخگویی به شبهات نوجوانان در نمایشگاه قرآن

چاوشیان یادآور شد: باتوجه به اتفاقات اخیر در کشور، قطعاً شبهات و سوالات زیادی ذهن نوجوانان و جوانان ما را به خود مشغول کرده است، به همین منظور برای این قشر بخش جداگانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم تا پاسخگوی شبهات آنها باشند.

پیش‌بینی مکانی برای نگهداری از کودکان در زمان مشاوره خانواده‌ها

وی افزود: یکی از ابتکارات ما در این دوره مربوط به حوزه کودکان است، متاسفانه براساس تجربه سال پیش متوجه شدیم بسیاری از خانواده‌هایی که کودک داشته و نیازمند مشاوره هستند به دلیل اینکه شرایط نگهداری فرزندانشان برایشان سخت است از گرفتن مشاوره صرف نظر می‌کردند.

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان ادامه داد: به همین خاطر فضایی را برای کودکان تعبیه کردیم که خانواده‌ها بتوانند فرزندان خود را در اختیار مربیان ما قرار دهند تا ضمن ایجاد فضای شاد قرآنی برای کودکان؛ خانواده‌های نیز بتوانند از مشاوران ما بهره ببرند.

راه‌اندازی بخش ویژه روان‌سنجی هوشمند

به گفته چاووشیان یکی از بخش‌های پرمخاطب مشاوره‌ها در دوره قبلی مربوط به مشاوره‌های حقوقی و فقهی خانواده بوده که امسال در این‌ بخش مخاطبان با افزایش مشاوران روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال بخش ویژه روان‌سنجی هوشمند را خواهیم داشت، ابراز کرد: در این قسمت مخاطبین براساس سامانه‌ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود با وارد کردن شماره‌شان لینکی برای‌شان ارسال می‌شود که پس از ورود به آن می‌توانند از خدمات روان‌شناسی بهره ببرند، سپس نتایج جلسات روان‌شناسی در اختیار درمان‌گرهای ما قرار می‌گیرد و آنها راهنمایی لازم‌ را انجام می‌دهند.

ارائه مشاوره‌های رایگان به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان با اشاره به حضور مشاوران از هر دو گروه آقایان و بانوان تصریح‌ کرد: باز هم براساس تجربه سال گذشته مبنی بر انتظار بسیاری از علاقمندان برای گرفتن مشاوره در صف‌های طولانی، فضایی را با عنوان اطاق انتظار فراهم کردیم که علاقمندان می‌توانند در این فضا استراحت کرده یا میهمان ما در افطار باشند تا نهایت زمان مشاوره‌های آنها فرا برسد.

چاوشیان همچنین از افزایش فضای محیطی غرفه مشاوران خبر داد و گفت: آنچه ما در مشاوره‌های خود دنبال می‌کنیم ارائه راهنمایی‌هایی با نگاه دینی و تربیت معنوی است، در واقع برخلاف برخی مشاورانی که رویکرد غربی و لیبرالی در مشاوره‌های خود دارند.

به گفته وی تمام مشاوره‌ها در این بخش از نمایشگاه به برکت قرآن به صورت رایگان خواهد بود.

برنامه انعکاس نمایشگاه قرآن از رسانه ملی؛ از راه‌اندازی شبکه ۲۴ ساعته تلوبیونی تا پخش زنده ۳۰ دقیقه‌ای

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از روز ۱۲ فروردین‌ آغاز به کار می‌کند در شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون انعکاس خواهد یافت.

راه‌اندازی شبکه مستقل ۲۴ ساعته با عنوان «نماقرآن»

در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌های رسانه‌ای متنوعی برای انعکاس آنچه در نمایشگاه می‌گذرد در نظر گرفته شده است که از جمله آنها باید به اقدامات رسانه ملی برای انعکاس این رویداد اشاره کرد. بر همین اساس تلوبیون از سکوهای وابسته به سازمان صدا و سیما اقدام به راه‌اندازی شبکه مستقل ۲۴ ساعته با عنوان «نماقرآن» کرده است.

نماقرآن نام یک شبکه مستقل ۲۴ ساعته تلوبیونی است که با تولید و پخش هشت ساعت برنامه و دو بازپخش در طول روز اقدام به انعکاس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کرده است.

پخش برنامه‌های نمایشگاه از بادصبا و هیأت آنلاین

نرم‌افزار کاربردی بادصبا و هیأت آنلاین نیز پخش همزمان نمایشگاه را در برنامه خود قرار داده‌ است. پخش همزمان از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ از شبکه قرآن و معارف سیما و پخش شناور از ساعات دیگر بخش دیگری از اقدامات رسانه ملی برای انعکاس نمایشگاه قرآن است.

پوشش نمایشگاه قرآن در رادیو قرآن

رادیو قرآن نیز با برنامه «شهرقرآن» هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ به‌صورت شناور برنامه‌ها، میان برنامه‌ها و گزارش‌های ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را برای رادیو قرآن و سایر شبکه‌های رادیویی تولید و پخش می‌کند.

علاوه بر این رادیو نمایشگاه نیز در ایام برپایی نمایشگاه قرآن به اطلاع‌رسانی داخلی این رویداد در محل برگزاری نمایشگاه قرآن می‌پردازد. در این رادیو اخبار و رویدادهای لحظه‌ای و یا مرتبط با نمایشگاه برای بازدیدکنندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

فعالیت‌های بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی در نمایشگاه قرآن/ جامعه را با صنایع دستی دینی آشنا می‌کنیم

مدیر بخش صنایع دستی در نمایشگاه قرآن گفت: معرفت دینی و انسانی و همچنین مدل ارائه کار هنری هنرمندان حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی با دین ارتباط تاریخی دارد. بسیاری از این هنرها همچنان در حوزه هنرهای تاریخی تعریف می‌شوند.

بخش « آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی» یکی از بخش‌های این نمایشگاه است که تلاش کرده امسال پر قدرت‌تر از سال‌های پیش در میدان حاضر شود.

سید حسین علوی مدیر بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، توضیحاتی در رابطه با نحوه فعالیت این بخش در نمایشگاه عنوان کرد.

صنایع دستی با دین ارتباط تاریخی دارند

علوی گفت: پارسال برای اولین بار بخش صنایع دستی در نمایشگاه قرآن برگزار شد. این بخش که با تم مذهبی و قرآنی بود، امسال هم با تلاش بیشتری ادامه خواهد داشت.
صنایع دستی با دین ارتباط تاریخی دارند.

وی ادامه داد: رویکرد ما در نمایشگاه تقویت هنرها با محتوای دینی و قرآنی است که از قدیم در جامعه بوده و هنوز هم هست. تلاش می‌کنیم علاوه بر معرفی و نمایش این محصولات، در آینده صنایع دستی قرآنی بیشتری در اختیار مردم بگذاریم.

معرفی صنایع دستی که سبقه دینی دارند

علوی توضیح داد: معرفت دینی و انسانی و همچنین مدل ارائه کار هنری هنرمندان حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی با دین ارتباط تاریخی دارد. بسیاری از این هنرها همچنان در حوزه هنرهای تاریخی تعریف می‌شوند.

مدیر بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان مثال گفت: یکی از انواع زیراندازها زیلو نام دارد که زیراندازی دست‌بافت است. زیلو از قدیم‌الایام فرش مسجد بوده اما طبیعتاً در فضاهایی غیر از مساجد نیز قابل استفاده است. اما از آن‌جایی که سبقه تاریخی آن به مسجد بر می‌گردد، در وهله اول هنر زیلوبافی با تم و مضمون مذهبی شناخته می‌شود. پارسال بخشی از این جنس هنرها را جمع آوری کرده و امسال قصد داریم انواع بیشتری از آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

ساخت محصولات دستی در نمایشگاه

مدیر بخش صنایع دستی نمایشگاه درباره قسمت‌های مختلف این بخش گفت: در نمایشگاه در بخش‌های ورک‌شاپ، فروش و نمایش فعالیت می‌کنیم. در قسمت ورک‌شاپ محصولات به صورت زنده توسط هنرمندان این حوزه ساخته می‌شوند. در نتیجه مردم هم می‌توانند نحوه تولید محصول را مشاهده کنند و هم از محصولات بازدید کنند. در صورت تمایل امکان خرید محصولات نیز در این بخش وجود دارد.

در نمایشگاه قرآن، جامعه با صنایع دستی دینی آشنا می‌شود

علوی ضمن اشاره به این که نمایشگاه درگاه جدیدی برای فروش محصولات سنتی است، درباره تأثیر گذاری این بخش بر جامعه گفت: با برگزاری بخش هنرهای دستی در نمایشگاه قرآن، هم جامعه با این هنر آشنا می‌شود و هم هنرمندان حوزه صنایع دستی هر سال در این آوردگاه همدیگر را می‌بینند. حتی ممکن است رقابتی نیز بین آن‌ها پیش آید که به پیشرفت هنر در این حوزه کمک کند.

مسوولان و کارکنان بخش‌های مختلف سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای آماده‌سازی فضای نمایشگاه هستند تا در روز ۱۲ فروردین‌ماه و همزمان با مراسم افتتاحیه تمامی بخش‌ها آماده استقبال از بازدیدکنندگان باشد. کار آماده‌سازی برخی بخش‌ها از جمله خانه‌های نورانی که ویژه جلسات سنتی و خانگی قرآن است، تکمیل شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا