دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی QS ارتقا پیدا کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی موضوعی QS برای سه حوزه علوم بیولوژیک، داروسازی و پزشکی ارتقا یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، نظام QS در سال ۲۰۲۳ میلادی، دانشگاه‌های برتر جهان را در ۵۴ موضوع و پنج حیطه کلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی رتبه‌بندی کرد که بر اساس آن جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه حوزه علوم بیولوژیک، داروسازی و پزشکی ارتقا یافت.

حیطه علوم زیستی و پزشکی شامل ۹ حوزه موضوعی داروسازی، پزشکی، روان‌شناسی، کشاورزی و جنگل‌داری، آناتومی و فیزیولوژی، علوم بیولوژیکی، دندانپزشکی، پرستاری و علوم دامپزشکی است.

مطابق با این نتایج، دانشگاه در سال ۲۰۲۲ جایگاه ۳۵۰-۳۰۱ حیطه داروسازی را کسب کرده بود که این رتبه در سال ۲۰۲۳ به جایگاه ۲۵۰-۲۰۱ جهانی ارتقا یافته است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آناتومی فیزیولوژی که اولین بار به حیطه‌های رتبه‌بندی QS اضافه شده است رتبه ۱۰۰-۵۱ را به دست آورده است.

همچنین در حوزه Life science medicine رتبه ۲۰۹ را از آن خود کرده که این رتبه در سال قبل ۲۸۲ بوده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی جدید حوزه پزشکی overall medicine رتبه ۳۵۰ -۳۰۱ را کسب کرده است.

همچنین این دانشگاه در حوزه علوم بیولوژیکی نیز جایگاه ۴۵۰-۴۰۱ جهانی را به خود اختصاص داد.(جایگاه قبلی ۵۵۱ تا ۶۰۰ بود)

رتبه‌بندی QS به‌ عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی، توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام می‌شود.

رتبه‌بندی موضوعی این نظام بر اساس پنج شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله، h-index و همکاری‌های بین‌المللی صورت می‌پذیرد و این شاخص‌ها هر کدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، بخشی از اطلاعات موردنیاز رتبه‌بندی موضوعی QS از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخشی دیگر نیز از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا