موفقیت فناوران کشور در ساخت ایستگاه شارژ هیبریدی خودروهای برقی

انتشارات موفقیت‌شناسی

گروهی از مهندسان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به طراحی و ساخت ایستگاه شارژ هیبریدی خودرو دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مهدی آیتی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: محصولات تولیدی در این شرکت در زمینه سیستم‌های مدیریت انرژی است “سامانه مانیتورینگ باتری‌خانه‌ها” یکی از محصولات ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این سامانه وضعیت باتری خانه‌ها را به صورت همزمان و “Real Time” بررسی می‌کند و در صورت بروز خطایی در آن اعلام می‌شود و این عملکرد موجب خواهد شد که عملکرد باتری‌ها تا ۷۰ درصد افزایش یابد و از احتمال قطعی برق و خرابی جلوگیری کند.

آیتی در این باره توضیح داد: در باتری خانه‌ها ۵۰ تا ۱۰۰ باتری وجود دارد و اگر یکی از باتری‌ها خراب شود،‌ کل سیستم از کار می‌افتد و این سامانه از بروز چنین خرابی‌هایی جلوگیری می‌کند. این سامانه در یکی از کارخانه‌های تولید باتری نصب شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: دو سال قبل که قطعی برق زیادی داشتیم در بیمارستان‌ها شاهد بودیم که UPS ها از کار افتاده است و این سامانه به کاربر کمک می‌کند قبل از آنکه این اتفاقات رخ دهد، وضعیت باتری‌ها را تشخیص می‌دهد و در صورت خرابی، به سرعت می‌توان برای تعویض آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه سامانه مانیتورینگ باتری خانه با توجه به قطعی برقی که در تابستان داریم، این سامانه کاربردهای وسیعی دارد، خاطرنشان کرد: از دو سال قبل این محصول را تولید کردیم و با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود میزان ظرفیت سلامت و ظرفیت باتری را تشخیص دهند.

آیتی ایستگاه شارژ خودروهای برقی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: این ایستگاه را به صورت هیبرید در ایران به تولید رساندیم به این معنا که هم با انرژی خورشیدی و هم برق شهری قادر به شارژ خودروهای برقی است.

مدیرعامل این شرکت یکی از مزیت‌های این نوع ایستگاه‌ها را کوتاه شدن زمان شارژ خودروهای برقی عنوان کرد و ادامه داد: در حالی که ما به دانش فنی این نوع ایستگاه‌ها رسیده‌ایم، ولی حمایت خاصی از این محصول نشده است.

به گفته وی این محصول متناسب با درخواست خارجی است و نمونه خارجی ندارد.

آیتی پکیج‌های خورشیدی قابل حمل را یکی دیگر از محصولات تولیدی این شرکت دانست و گفت: پکیج‌های خورشیدی قابل حمل است که برای تامین برق عشایری قابل کاربرد است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا