افتتاح بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم

انتشارات موفقیت‌شناسی

بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امروز دوشنبه ۱۴ فروردین در مصلای امام خمینی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از روز، شنبه برابر با دهم ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد و تا ۲۶ فروردین مصادف با ۲۴ ماه صیام ادامه دارد و علاقه مندان هر روز می توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۴ بامداد از نمایشگاه دیدن کنند.

همچنین بخش بین‌الملل این نمایشگاه نیز امروز دوشنبه ۱۴ فروردین با محمدمهدی اسماعیلی حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سفیرانی از کشورهای اسلامی و میهمانان خارجی افتتاح شد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ۴۹ بخش، ۱۸۰۰ غرفه و با همکاری ۳۷ دستگاه و نهاد و حضور فعالین قرآنی از ۲۱ کشور برگزار می‌شود

برخی مجموعه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مانند جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نمایشگاه غرفه دارند و همچنین نمایندگانی از کشورهای روسیه، هند، پاکستان، تونس، بوسنی، الجزایر، اندونزی، عمان، سریلانکا و نیجر نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند.

این نمایشگاه در ۴۹ بخش، ۱۸۰۰ غرفه و با همکاری ۳۷ دستگاه و نهاد و حضور فعالین قرآنی از ۲۱ کشور برگزار می‌شود.

در آیین افتتاح بخش ملی نیز آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری علاوه بر افتتاح این نمایشگاه در بیست و هشتمین دوره تکریم خادمان قرآن کریم از ۱۲ خادم قرآنی در رشته های قرائت، حفظ، پژوهش، خوشنویسی، نرم افزارهای قرآنی، مدیریت امور قرآنی، امور سینمایی و آموزش قرآن کریم تجلیل کرد.

در نمایشگاه امسال شاهد راه‌اندازی مرکز ترجمه قرآن با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم و بخش‌هایی مانند نهضت نهج‌البلاغه خوانی، ستاره‌های زمین با موضوع جلسات خانگی قرآن، بخش آواها و نغمات قرآنی، برپایی نشست‌هایی با موضوع گفتمان‌سازی حکمرانی قرآنی، راه اندازی نمایشگاه‌های سیار در استان تهران، منظومه جشنواره‌های تبیین در استان‌ها، اختتامیه جشنواره شعر قرآنی و پرداختن به مفاهیم قرآنی به شکلی جذاب و در قالب‌های هنری و بازی از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

قرار است همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن، ۳۰ نمایشگاه استانی و هفت نمایشگاه در خارج از کشور برگزار شود که در طول سال ادامه خواهد داشت

همچنین همایش شعر علوی، رونمایی از چند سند راهبردی، شهرک دهه هشتادی‌ها و مرکز بازی در بخش نوجوان، تقویت بخش مشاوره، برنامه‌ای با عنوان بانگ افطار، جشن فرشتگان، جایزه برای حجاب اولی‌ها، اجرای سنت‌های رمضانی اقوام ایرانی و معرفی ۳۰ کانون برتر فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال است که علیرضا معاف رئیس نمایشگاه قرآن تعداد برنامه‌های درنظر گرفته شده را ۴۰۰ عنوان دانست.

قرار است همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن، ۳۰ نمایشگاه استانی و هفت نمایشگاه در خارج از کشور برگزار شود که در طول سال ادامه خواهد داشت تا محتوای برنامه‌های نمایشگاه قرآن تهران در سایر شهرها و خارج از کشور نیز قابل استفاده باشد.

علاقه مندان می توانند برنامه‌های سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را در رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف اسلامی و همچنین شبکه مستقل ۲۴ ساعته ای با عنوان نماقرآن در تلوبیون دنبال کنند. همچنین نرم‌افزار کاربردی باد صبا و هیأت آنلاین پخش همزمان نمایشگاه قرآن را در برنامه خود قرار داده‌ است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا