تیم ملی زنان ایران به دور دوم انتخابی المپیک صعود کرد

انتشارات موفقیت‌شناسی

تیم ملی فوتبال زنان ایران با یک برد و یک تساوی مقابل میانمار به مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار خود از انتخابی المپیک ۲۰۲۴ امروز (شنبه) به مصاف میانمار رفت و به تساوی یک بر یک رسید. به این ترتیب ایران با پیروزی در بازی اول مقابل میانمار و تساوی در بازی دوم به مرحله دوم انتخابی المپیک صعود کرد. هر دو بازی در میانمار برگزار شد. 

ترکیب ایران: زهرا خواجوی، ‌ حدیث بساط‌شیر، ملیکا محمدی، ‌ فاطمه امینه برازجانی، سمانه چهکندی، بهناز طاهرخانی، زینب عباسپور، زهرا قنبری، نگین زندی، شبنم بهشت و افشانه چترنور

ابتدا قرار بود ایران، بنگلادش، میانمار و مالدیو در یک گروه به مصاف هم بروند اما دو تیم بنگلادش و مالدیو انصراف دادند.

مرحله دوم انتخابی المپیک با حضور پنج تیم ژاپن، چین، کره‌جنوبی، استرالیا و کره‌شمالی و هفت تیمی که از دور اول صعود کرده‌اند در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود تا در نهایت دو نماینده قاره آسیا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شوند.

دقایق حساس

نیمه اول

دقیقه ۱۱: سانتر بازیکن میانمار با دخالت بازیکن ایران به خارج از محوطه جریمه رفت. دیگر بازیکن این تیم که فضای خوبی داشت، شوت زد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه زهرا خواجوی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳ (گل برای ایران) : نگین زندی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان میانمار قرار گرفت و با دریبل او گل اول را برای ایران به ثمر رساند.   

دقیقه ۱۷: بازیکن میانمار وارد محوطه جریمه ایران شد که زینب عباسپور با خطا او را متوقف کرد. داور این صحنه را پنالتی گرفت اما بازیکن میانمار پنالتی خود را از دست داد تا نتیجه همچنان یک بر صفر به سود ایران دنبال شود.  

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: میانمار که همچون دیدار گذشته به زدن شوت از پشت محوطه جریمه روی آورده بود، با شروع نیمه دوم هم این کار را انجام داد که ضربه بازیکن این تیم با فاصله کمی از کنار دروازه خواجوی بیرون رفت.  

دقیقه ۵۶ (گل برای میانمار) : فشار میانمار روی دروازه ایران زیاد شده بود. بازیکن این تیم  توپ را به محوطه ارسال کرد و دیگر بازیکن میانمار با ضربه سر گل زد.

دقیقه ۶۱: در حالی که ایران ۱۰ نفره بود و حدیث بساط شیر به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرده بود، میانمار گل دوم را زد اما توسط داور آفساید اعلام شد.

دقیقه ۷۰: نگین زندی با فرار از دفاع میانمار در موقعیت خوبی قرار گرفت و افسانه چترنور را صاحب توپ کرد. دروازه‌بان میانمار و چترنور هر دو برای رسیدن به توپ حرکت کردند که دروازه خالی شد اما بازیکنان میانمار مانع ایجاد موقعیت خطرناک دیگری روی دروازه خود شدند.

دقیقه ۷۶: حدیث بساط‌شیر در شلوغی محوطه جریمه در دفع توپ اشتباه کرد و اگر ملیکا محمدی توپ را از روی خط دروازه برنمی‌گرداند، ایران با گل به خودی میانمار را به برتری رسانده بود.  

۸۴: نگین زندی که تک گل ایران را به ثمر رساند مصدوم شد و با برانکارد از مین مسابقه بیرون رفت. محدثه زلفی جای او را در زمین گرفت.  

در نهایت ایران با برد ۱-۰ در بازی نخست و تساوی ۱-۱ در بازی دوم، به جمع ۱۲ تیم مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ در قاره آسیا صعود کرد. تاکنون صعود تیمهای ایران، استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی، تایلند، هند و کره شمالی به دور پایانی انتخابی المپیک در قاره آسیا قطعی شده است.

۱۲ تیم نهایی در سه گروه چهار تیمی قرار خواهند کرد و در پایان دور گروهی، سرگروهان و بهترین تیم دوم از بین سه گروه (مجموعا چهار تیم) به دور نهایی راه می یابند تا پس از دو دیدار رودررو، دو تیم برتر قاره آسیا برای المپیک پاریس مشخص شوند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا