قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

انتشارات موفقیت‌شناسی

با کسب مدال طلای مهدی بالی و مدال برنز علیرضا مهمدی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، ایران در مجموع با کسب ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید، سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم نقره گرفت و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. رضا عباسی در ۶۷ کیلوگرم پنجم شد و مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهدی بالی آخرین فرنگی‌کار ایران در این رقابت‌ها، در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل اوزور ژوزوپبکوف دارنده مدال‌های طلای آسیا و برنز بازی‌های آسیایی از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت و پر برخورد با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید و پنجمین و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد. بالی در شرایطی که در تایم نخست ۴ بر صفر از حریف خود جلو افتاده بود، در تایم دوم ۴ امتیاز از دست داد و یک اخطار نیز از داور دریافت کرد تا بازنده مبارزه باشد.

مبارزه این دو کشتی‌گیر در فاصله ۲۵ ثانیه مانده به پایان به دلیل آسیب‌دیدگی هر دو با وقفه روبرو شد و در حالی که ۱۵ ثانیه تا پایان مانده بود به دلیل اصابت ضربه سر کشتی گیر قرقیز به صورت بالی، ۲ امتیاز به بالی دادند. با اعتراض مربیان حریف، فیلم بازبینی شد و با تایید تصمیم داور، یک امتیاز دیگر نیز به بالی داده شد تا این مبارزه حساس با نتیجه ۷ بر ۴ به سود نماینده ایران به پایان برسد. بالی در شرایطی که به دلیل خونریزی از ناحیه سر با بانداژ مبارزه می‌کرد موفق به حفظ نتیجه در ثانیه‌های پایانی شد.

بالی آخرین بار در بازی‌های کشورهای اسلامی در مرحله نیمه نهایی مقابل این کشتی‌گیر با نتیجه ۷ بر ۴ شکست خورده بود.

بالی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل یی مینگ لی از چین ۷ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

همچنین در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی در دیدار رده‌بندی مقابل روهیت داهیا از هند به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد.

مهمدی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۷ بر صفر مقابل و هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آکیلبک تالنتبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

در جریان رقابت های ۵ وزن نخست نیز که روز گذشته یکشنبه برگزار شد، پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، به مدال طلا رسیدند و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز به دلیل آسیب‌دیدگی در فینال به میدان نرفت و به مدال نقره رسید.

به این ترتیب در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در قزاقستان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز با ۵ مدال طلای پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳، ناصر علیزاده در ۸۷، مهدی بالی در ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۲ مدال نقره سجاد ایمن طلب در ۷۲ و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و یک مدال برنز علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، قاطعانه به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت.

همچنین رضا عباسی در وزن ۶۷ کیلوگرم به عنوان پنجمی رسید و مهدی محسن نژاد نیز در وزن ۶۰ کیلوگرم حذف شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا