برگزاری چهارمین جشنواره ابوریحان ویژه‌ پژوهش‌های تجربی در علوم اجتماعی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 چهارمین جشنواره ابوریحان ویژه‌ پژوهش‌های تجربی در علوم اجتماعی، توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با حمایت مراکز علمی و اجرایی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، ابوریحان بیرونی از جمله بزرگترین پژوهشگران تجربی در تاریخ علم و معرفت ایران اسلامی است. امروزه، توجه به پژوهش تجربی و تلاش برای فهم نظام‌مند واقعیات عینی به بخش جدایی‌ناپذیر علوم اجتماعی تبدیل شده است.

اکنون پس از نزدیک به یک‌هزار سال از وفات این دانشمند برجسته ایرانی و به منظور توسعه پژوهش تجربی در علوم اجتماعی ایران، اجرای «چهارمین جشنواره ابوریحان ویژه پژوهش‌های تجربی در علوم اجتماعی» در دستور کار مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.

جشنواره ابوریحان ویژه پژوهش‌های تجربی در علوم اجتماعی، پیش از این در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ نیز برگزار شده بود.

توسعه تحقیقات تجربی در علوم اجتماعی؛ فراهم آوردن شرایط تبادل نظر و ارتباط بین پژوهشگران و صاحب نظران علوم اجتماعی؛ هم افزایی علمی و انتقال تجربه در حوزه پژوهش‌های تجربی؛ تشویق پژوهشگران به انجام پژوهش در حوزه‌های کاربردی مورد نیاز کشور؛ معرفی و تجلیل از پژوهش‌ها و پژوهشگران برتر، از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

محورهای فراخوان آثار شامل خانواده و جمعیت؛ مصرف فرهنگی، رسانه و سبک زندگی؛ دین، آیین‌ها و مناسک؛ رفاه، ‌ تعاون و مشارکت اجتماعی؛ تحولات سیاسی و رفتار انتخاباتی؛ انقلاب اسلامی و سیاست‌گذاری عمومی؛ مسائل و آسیب‌های اجتماعی؛ محیط زیست؛ هویت و همبستگی اجتماعی؛ مدیریت و تحقیقات بازاریابی است.

طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که با روش‌های تجربی (کمی یا کیفی) از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام گرفته باشد، می‌تواند در چهارمین جشنواره ابوریحان ویژه پژوهش‌های تجربی در علوم اجتماعی شرکت داده شود.

مهلت ارسال آثار تا شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ تعیین شده است. متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند فایل پی‌دی‌اف (PDF) آثار پژوهشی خود را تا تاریخ اعلام‌شده با تکمیل فرم ارسال اثر، در سایت رویتاب ارسال کنند.

آدرس دبیرخانه به نشانی تهران، خیابان خارک، شماره ۲۶، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و شماره تماس ۶۷۳۰۷۰۰۰ داخلی ۱۲۲ و ۱۲۳ آماده پاسخگویی به سوال‌های علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا