دستیابی آزادکاران ایران به یک طلا و دو برنز در پنج وزن نخست قهرمانی آسیا

انتشارات موفقیت‌شناسی

نمایندگان ایران در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا صاحب یک مدال طلا و دو برنز شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در آستانه قزاقستان، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید، امیرحسین کاووسی در ۷۹ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند، مرتضی قیاسی در ۷۰ کیلوگرم پنجم شد و علیرضا سرلک نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.

مرتضی قیاسی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران، در دیدار رده بندی مقابل اورزوبک توکتومامبتوف از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز آسیا بازماند.

قیاسی پیش از این در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل سانژار دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی دارنده مدال طلای جوانان آسیا، در دیدار رده بندی مقابل یاجورو یاماساکی از ژاپن به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز آسیا دست یافت.

کاووسی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۱۲ بر ۲ خدیر سیف‌الدین‌اف از بحرین را مغلوب کرد. کاووسی در دومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی در شرایطی که تا ۲۰ ثانیه مانده به پایان با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل بولات ساکایف از قزاقستان پیش بود، ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان و طلای جوانان و امیدهای جهان، در دیدار رده بندی مقابل بکزات اورکیمبای از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد.

گلیج پیش از این در دور اول ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل تاکاشی ایشیگورو از ژاپن ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف کشتی گیر روسی الاصل از بحرین در شرایطی که ۴ بر یک پیش بود ناباورانه و با ارائه نمایشی ضعیف در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۸ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

پیش از این رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم با شکست رقبای خود به مدال طلای آسیا رسید تا تنها طلایی ایران در ۵ وزن نخست این مسابقات باشد.

علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان نیز در همان مبارزه نخست وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل حریفی از ژاپن ۱۲ بر یک شکست خورد و حذف شد.

رقابت های پنج وزن دوم نیز از صبح فردا (جمعه) آغاز خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا