ایران امسال در ۱۰ کشور نمایشگاه قرآن دایر می‌کند

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برپایی ۱۰ نمایشگاه قرآن توسط این سازمان در ۱۰ کشور جهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی زارع در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از جمله کشورهایی که ایران امسال به برپایی نمایشگاه قرآن در آنها اقدام می‌کند به آفریقای جنوبی، روسیه، ازبکستان، قزقیزستان، قزاقزاقستان، عراق و عمان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: هنرمندان خطاط و تذهیب‌کار و تعدادی محدود عکاس نیز از ایران در این نمایشگاه‌ها حضور خواهند داشت.

مدیر بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به حضور شخصیت‌های خارجی اعم از وزیر فرهنگ نیجر، وزیر دینی و ارشاد موریتانی و مفتی قرقیزستان و نیز دعوت از دیگر شخصیت‌ها برای حضور در نمایشگاه افزود: یکی از ویژگی‌های بارز بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال، ورود شخصیت‌های فرهنگی قرآنی کشورها و هنرمندان و موسسات قرآنی نسبت به دیگر دوره‌هاست.

حجت‌الاسلام زارع در عین حال به حضور موسسه‌های هنری و هنرمندانی از هند، پاکستان، تونس، بوسنی، الجزایر، اندونزی، تانزانیا، عمان، مالزی، سریلانکا، عتبه عباسیه، فلسطین، یمن و سوریه در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد یادشده، نمایندگانی از دارالقرآن اروپا، موسسه انگلیسی، الغدیر مرکز اسلامی فرانسه و موسسه روسی هم حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته هنرمندی در نمایشگاه قرآن حضور نداشت اما امسال هنرمندان قرآنی که در کشورهای خود صاحب نام هستند نیز به سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آمده‌اند.

زارع تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور و فشارهای بین‌المللی، این افراد برای حضور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به کشور ما آمده‌اند که حائز اهمیت است و به نظر می‌رسد که نمایشگاه امسال، قدری کاربردی‌تر شده است.

وی گفت: در بخش بین‌الملل، موضوع وحدت هنرمندان و کشورهای دعوت شده مطرح بود که بنا بر این گذاشته شد تا قرآن؛ محور وحدت کشورها قرار داده شود و شعارهای نمایشگاه در این کشورها نمود داشته باشد.

رئیس مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عین حال گفت که یکی از نکات مهم نمایشگاه این است که امسال نگاه ویژه‌ای به بخش جوان، نوجوان و کودک داشتیم.

بنا به اعلام شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امروز جمعه (۲۵ فروردین) آخرین روز فعالیت سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم خواهد بود. این نمایشگاه از ۱۲ فروردین در مصلی امام خمینی(ره) تهران دایر شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا