علی رمضانی: ۲۰۰ کتابفروشی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ثبت نام کردند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰۰ کتابفروشی برای شرکت در این رویداد فرهنگی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رمضانی؛ قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با برنامه «حوالی کتاب» در تلویزیون اینترنتی کتاب، درباره روند اجرایی فعالیت‌های این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد: درخصوص برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکنون اقداماتی توسط کمیته‌های مختلف و مجموعه ناشران کشور و کتابفروشان انجام شده که نوید یک نمایشگاه بسیار خوب را می‌دهد. ناشران کشور با واریز وجه غرفه‌ها و اطلاع‌یابی از متراژ نهایی اختصاص‌یافته برای غرفه‌هایشان، یک مرحله دیگر به برگزاری نمایشگاه کتاب نزدیک شدند. ناشران تا دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند ثبت‌نام خود را نهایی و از متراژ نهایی مطلع شوند.

وی ادامه داد: بخشی از ناشران که تقاضای غرفه‌های خودساز دارند از ۱۲ اردیبهشت‌ماه می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نظر به واحد فنی-مهندسی کمیته اجرایی و رفاهی مراجعه و نسبت به آماده سازی غرفه‌های خود اقدام کنند.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در روز‌های آتی فراخوان ثبت‌نام دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه برای دریافت یارانه اعتباری کتاب منتشر خواهد شد تا آن‌ها هم بتوانند از منابع درنظرگرفته شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان نمایشگاه استفاده کنند. قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: همچنین ناشران باید نسبت به بارگذاری آثارشان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اقدام کنند، چون در چند روز آینده سایت نمایشگاه بازگشایی می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به جستجو و انتخاب کتاب‌ها و وارد کردن کتاب‌ها به صفحه شخصی‌شان اقدام کنند؛ لذا هرچه ناشران زودتر نسبت به بارگذاری آثار اقدام کنند، احتمال در معرض انتخاب گرفتن آثارشان از سوی مردم بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال کتابفروشان از فراخوان ثبت‌نام جهت حضور در نمایشگاه سی‌وچهارم کتاب تهران، بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۲۰۰ کتابفروشی برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند که در کنار حدود سه هزار ناشر داخلی و خارجی آثارشان را عرضه خواهند کرد و مجموعه صنعت نشر برای اولین‌بار دراین نمایشگاه به‌صورت همزمان در دو ضلع ناشران و کتابفروشان به ارائه خدمات می‌پردازد. قابل توجه اینکه دولت منابع جداگانه‌ای را برای پرداخت یارانه سمت کتابفروشی‌ها پیش‌بینی کرده تا در سمت ناشران دچار نقصانی در پرداخت یارانه‌ها نشویم؛ لذا ناشران و کتابفروشان مطلع باشند که سهم یارانه هیچکدام برای طرف مقابل استفاده نخواهد شد و سهم هرکدام به‌صورت مجزا پیش‌بینی شده و محفوظ است.

رمضانی در پایان با بیان اینکه در روز‌های آتی از پوستر و شعار نمایشگاه رونمایی خواهد شد، گفت: مجموعه فعالیت‌ها درخصوص فضاسازی شهری چه در تهران و چه در دیگر شهر‌ها و همچنین فضاسازی در رسانه‌ها، امسال شکل متفاوتی خواهد داشت. امیدوارم مردم از آنچه در نمایشگاه سی‌وچهارم کتاب فراهم می‌شود، استفاده لازم را ببرند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا