تسهیل‌گری در اعطاء پروانه اشتغال به معنای ارائه خدمات غیر حرفه‌ای نیست

انتشارات موفقیت‌شناسی

تسهیل‌گری در اعطا پروانه اشتغال به معنای خدمات غیر حرفه‌ای نیست،کسانی توانمندی‌های حرفهای لازم و نظام نامه اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکنند، پروانه آنان فورا لغو می شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دکتر محمدحاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی ومشاوره به منظور شرکت در مراسم روز روان‌شناسی و مشاور چهارشنبه ۱۳/ ۰۲ ۱۴۰۲ به مشهد مقدس سفر کرده بود ، طی سخنانی اظهار داشت. تسهیل‌گری‌های موجود در اعطاء پروانه اشتغال به منزله فعالیت غیر حرفه‌ای نیست ،تمام کسانی که پروانه اشتغال دریافت کرده‌اند،نام و تخصص آنان در سامانه هوشمند سازمان ثبت می‌شود و تمام کنش حرفه‌ای آنان روزانه ثبت و ضبط می شود. چنانچه فردی اقدامات غیر حرفه‌ای یا بر خلاف نظام نامه اخلاق حرفه‌ای فعالیتی انجام دهد ، پروانه او فوراً لغو می‌شود .

همچنین سازمان در حال برنامه‌ریزی استقرار ناظرین صلاحیت حرفه‌ای در تمام شهر‌های ایران می‌باشد‌ و‌گزارشات مردمی توجه ویژه می‌شود.

ناظرین ما وظیفه دارند ، عملکرد کسانی که پروانه حرفه‌ای دریافت داشته‌اند، نظارت نمایند و در صورت عدم توانایی در ارائه کیفی خدمات حرفه‌ای تصمیم لازم درباره آنان گرفته می شود. در واقع نظارت ما بسیار سخت‌گیرانه است و هرگونه سوءاستفاده از پروانه اشتغال ممنوع است .کسانی که از عناوین غیرواقعی و جعلی در فضای مجازی استفاده می‌نمایند یا آگهی تبلیغاتی در رسانه‌ها و مطبوعات برخلاف تخصص خود می دهند، با آنان برخورد قانونی می‌شود. به زودی پروانه‌های اشتغال رتبه‌بندی می‌شوند.

البته ما در صدد راه‌اندازی سامانه آموزش مداوم هستیم .کارگاه‌ها ،دوره‌های توانمندسازی و کارورزی ها سامان دهی می‌شوند .در شرایط کنونی کارگاه‌ها و کارورزی هایی مورد قبول است که توسط عضو هیات علمی دارای پروانه یا دکتری دارای مجوز از سازمان برگزار شده باشد. مراکزی می‌توانند ،کارورزی داشته باشند از جمله مراکز سازمان نظام ، بیمارستان‌ها و مراکز مستقر در نهادها و سازمان‌ها که مدیر فنی آنان پروانه سازمان نظام را داشته باشدالبته به زودی اطلاع‌رسانی‌های جامعی دراین باره خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا