بهرام عین‌اللهی: هزینه درمان اتیسم در مراکز دولتی رایگان است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هزینه درمان بیماران طیف اتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است، از دو برابر شدن خدمات دندانپزشکی به جامعه مبتلایان به اتیسم خبر داد.

به گزارش پایگاه خری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، بهرام عین‌اللهی، روز شنبه در همایش ۳+۲۰ انجمن اتیسم ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، تلاش و حمایت از افراد اتیسم در جامعه را از اقدامات با ارزش و ماندگار عنوان کرد و اظهار داشت: باید فرهنگ خیر خواهی و خیر اندیشی را در جامعه قدر بدانیم و از همه مردم ایران که در کار خیر مشارکت دارند، تشکر و قدردانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی اقدام به کار خیر می‌کند باید قدر او را بدانیم زیرا چنین افرادی الگوی جامعه هستند و در تاریخ ما کارهای خیر ریشه‌دار است.

عین‌اللهی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت در سال گذشته حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان به مردم کمک کرده، افزود: این کار خودجوش بوده و نباید تصور کرد برای خیر بودن حتما باید ثروتمند و متمول بود، بلکه همه کمک‌ها از ناحیه هر کس با هر میزان درآمد، نزد خداوند متعال مأجور است

وزیر بهداشت با اشاره فداکاری و اقدام جهادگونه والدین دارای فرزند اتیسم گفت: اولین کار خیر را در ارتباط با بیماران مبتلا به اتیسم، خانواده‌ها انجام می‌دهند و بعد از آنها باید از انجمن اتیسم قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: وزارت، بهداشت خدمت‌گذاری به جامعه اتیسم کشور را فراتر از یک تکلیف و وظیفه و ارزشی اعتقادی می‌داند و از هیچ تلاشی برای کمک به این امانت‌های الهی دریغ نخواهد کرد.

اختصاص کد ویژه به خانواده‌های مبتلایان به اتیسم در زمینه فوریت‌های پزشکی

عین‌اللهی در همین زمینه به اقداماتی که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جامعه مبتلایان به اتیسم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: هزینه درمان افراد طیف اتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است و اگر کوچک‌ترین کوتاهی وجود داشته باشد، از خانواده‌ها می‌خواهیم که آن را فورا منعکس کنند.

وزیر بهداشت از اختصاص کد ویژه به خانواده‌های مبتلایان به اتیسم در زمینه فوریت‌های پزشکی خبر داد و تاکید کرد: این خانواده‌ها می‌توانند با کد اختصاصی اورژانس تماس بگیرند تا خدمات خاص خود را با شرایط ویژه دریافت کنند.

وی همچنین از ۲ برابر شدن خدمات دندانپزشکی به جامعه مبتلایان به اتیسم خبر داد و گفت: تلاش داریم بتوانیم خدمات خود به جامعه مبتلایان به اتیسم را روز به روز افزایش دهیم و در مورد خدمات توانبخشی هم کیفیت و حجم ارائه این خدمات را ارتقا ببخشیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا