ناشران دیجیتال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ حضور گسترده دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

امسال جانمایی مناسبی برای حضور ناشران کتاب دیجیتال انجام شده به طوری که بیش از ۵۰ ناشر تمایل خود برای حضور در نمایشگاه کتاب را اعلام کرده‌اند.

به گزارش باشگاه پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با تلاش مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانمایی مناسبی نسبت به دوره‌های گذشته نمایشگاه کتاب برای حضور ناشران کتاب دیجیتال انجام شده به طوری که بیش از ۵۰ ناشر تمایل خود برای حضور در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب را اعلام کرده‌اند.

بنا بر این گزارش رویکرد مثبت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب نسبت به فعالان کتاب دیجیتال در دوره جدید، باعث شده که ناشران کتاب دیجیتال به عنوان بخش بزرگی از زیست بوم کتاب کشور، در نمایشگاه کتاب پیش رو حضوری فعال داشته باشند.

همچنان که کتاب‌های سنتی و کاغذی طرفداران خاص خود را در جهان دارند، اما توسعه فناوری تولید و نشر کتاب دیجیتال در جوامع مختلف مخاطبان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

در دسترس بودن، وزن کم با وجود حجم بسیار محتوا، سازگاری با محیط زیست، هزینه پایین تولید و انتشار، تنوع محتوا و مدل‌های مختلف درآمدزایی از مزیت‌های کتاب دیجیتال است که با توجه به شرایط اقتصادی روز جامعه، می‌تواند منبع مهمی برای مطالعه اقشار مختلف مردم و جایگزین مناسب کتاب‌های کاغذی باشد.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی سال ۱۴۰۱ و در جریان برگزاری نمایشگاه فناوری محتوای فضای مجازی (سی‌تکس)، راه‌اندازی انجمن فعالان کتاب دیجیتال را در دستور کار قرار داد که پس از برگزاری این نمایشگاه انجمن مذکور با حضور اکثر فعالان حوزه کتاب دیجیتال کشور تشکیل شد.

به نظر می‌رسد این تشکل می‌تواند در توسعه صنعت نشر دیجیتال و صادرات فرهنگ ایران زمین به سایر کشور‌ها به خصوص کشور‌های پارسی زبان، نقش اساسی ایفا کند.

پایان پیام /

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا