احمد فاضل‌زاده: ایران در جایگاه سیزدهم مهندسی مکانیک جهان قرار دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: جایگاه کشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ انتشار آثار علمی در حوزه مهندسی در پایگاه وب او ساینس، با تعداد ۲۱۸۷۰ مدرک و تعداد ۴۴۸۹۰ استناد رتبه ۱۳ جهان است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سیداحمد فاضل‌زاده، رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، در سی امین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران درباره جایگاه علمی مهندسی مکانیک جهموری اسلامی ایران در جهان که در دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد، سخنرانی کرد.

فاضل زاده گفت: ایران در بین کشورهای اسلامی به لحاظ جایگاه علمی مهندسی رتبه اول را دارد؛ پس از ایران، کشورهای عربستان سعودی و ترکیه رتبه‌های دوم و سوم این حوزه را از آن خود کرده اند. جدول زیر ۱۰ کشور برتر اسلامی بر اساس انتشارات علمی در مهندسی در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

جایگاه علمی مهندسی مکانیک کشور جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲

رییس ISC درباره جایگاه علمی مهندسی مکانیک کشور جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲ اظهار داشت: در سال ۲۰۲۲، ایران موفق به انتشار ۲۷۳۷ مدرک در حوزه مهندسی مکانیک شده است که این تعداد مدارک ۵۳۳۹ استناد دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: جایگاه کشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ انتشار آثار علمی در حوزه مهندسی مکانیک در پایگاه وب او ساینس، رتبه ۱۲ جهان و رتبه یک کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۲ است. با توجه به اینکه به صورت کلی ایران در بین کشورهای جهان رتبه ۱۷ و در بین کشورهای اسلامی رتبه ۲ را بعد از ترکیه دارد، می توان گفت که مهندسی مکانیک در مجموع عملکرد بهتری داشته است.

فاضل زاده افزود: ایران در بین کشورهای اسلامی به لحاظ جایگاه علمی مهندسی مکانیک رتبه اول را دارد، پس از ایران، کشورهای ترکیه و عربستان سعودی رتبه های دوم و سوم این حوزه از آن خود کرده اند. جدول زیر ۱۰ کشورهای برتر اسلامی بر اساس انتشارات علمی در مهندسی مکانیک در سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد.

دیپلماسی علمی مهندسی مکانیک ایران در سال ۲۰۲۲

رییس ISC در ادامه اظهار داشت: ۳۷.۰۵ درصد از انتشارات این حوزه با همکاری پژوهشگران بین المللی نوشته شده است، با توجه به اینکه این شاخص در رشته مهندسی مکانیک در سطح جهان ۲۱.۹ درصد است، نشان می دهد دیپلماسی علمی در این حوزه از عدد این شاخص در جهان بالاتر است.

جایگاه ایران در حوزه مهندسی در بین کشورهای اسلامی در بازه زمانی ۲۰۱۲-۲۰۲۱

رییس ISC گفت: در خصوص جایگاه علمی مهندسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱-۲۰۱۲ در جهان گفت: جایگاه کشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ انتشار آثار علمی در حوزه مهندسی در پایگاه وب او ساینس، رتبه ۱۵ جهان با تعداد ۲۰۰۱۲۷ مدرک و تعداد ۳۱۳۳۶۹۳ استناد می‌باشد.

فاضل زاده عضو انجمن مهندسان مکانیک ایران ایران افزود: جهموری اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی به لحاظ جایگاه علمی مهندسی رتبه اول را دارد. پس از ایران، کشورهای ترکیه و مالزی رتبه های دوم و سوم این حوزه را از آن خود کرده‌اند. جدول زیر ۱۰ کشورهای برتر اسلامی بر اساس انتشارات علمی در مهندسی در سال ۲۰۱۲-۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

جایگاه علمی مهندسی مکانیک کشورهای اسلامی در سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۲۱

رییس ISC گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی به لحاظ جایگاه علمی مهندسی مکانیک رتبه اول را دارد، پس از ایران، کشورهای ترکیه و مالزی رتبه‌های دوم و سوم این حوزه را از آن خود کرده اند. جدول زیر ۱۰ کشورهای برتر اسلامی بر اساس انتشارات علمی در مهندسی مکانیک در سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا