فروش ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی در بخش مجازی کتاب

انتشارات موفقیت‌شناسی

قائم مقام نمایشگاه کتاب از قائم مقام نمایشگاه کتاب از فروش ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیونی در نمایشگاه مجازی خبرداد.فروش ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیونی در نمایشگاه مجازی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران طی یک نشست خبری به سوال خبرنگاران پاسخ گفت.

  ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش در بخش مجازی

بر اساس این گزارش، قائم مقام نمایشگاه کتاب به آمار فروش اشاره کرد و گفت: تا ساعت ۱۳ امروز ۲۲ اردیبهشت ماه ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش مجازی فروش داشته ایم، که ۱۵ میلیارد و  ۳۰۰ سهم ناشران و ۶ میلیارد و ۱۰۰ سهم کتابفروشان است. 

وی از استقبال مخاطبان از حضور کتابفروشان در نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ در گروه های مجازی که کتابفروشان و ناشران حضور دارند،‌ شاهد گفت‌وگوهایی در مورد نمایشگاه هستیم،‌ کتابفروشان از استقبال مردم می‌گویند و بعضاً مجبور شده‌اند که درهای کتابفروشی را ببندند تا بتوانند پاسخگوی استقبال مردم در خرید مجازی باشند.

۱۷۸ هزار نسخه کتاب تاکنون در نمایشگاه به فروش رسیده

وی ادامه داد: هم‌چنین ۱۷۸ هزار نسخه کتاب تاکنون در نمایشگاه به فروش رسیده است.

وی به تخلفات انجام شده در این دو روز اشاره کرد و گفت:‌ کمیته رسیدگی به تخلفات چند مورد که ارجاع داده شده بود، را بررسی کرد،‌ یک ناشر در بخش عمومی فروش غیر مجاز داشت که حکم تعطیلی چند ساعته برای او صادر شد،‌ برای مابقی ناشران نیز بعد از قطعی شدن حکم اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه‌ها اظهارداشت: کتابفروشی‌ها نسبت به حضور و استقبال مردم از نمایشگاه غافلگیر شدند و اعلام می‌کنند که در کتابفروشی‌های خود را نیمه بسته کردند تا بتوانند پاسخگوی استقبال مردم در نمایشگاه باشند.

تعداد کتابفروشان غیرتهرانی حاضر در نمایشگاه بیشتر از تهرانی‌هاست

رمضانی گفت: تعداد کتابفروشان غیرتهرانی حاضر در نمایشگاه بیشتر از تهرانی‌هاست. حضور آنها البته خللی هم به فروش ناشران وارد نکرده است و فروش ناشران نسبت به سال قبل هم رشد داشته است. البته این عزیزان باید بدانند که آیین‌نامه نمایشگاه به نفع خریداران کتاب است و اگر فروشندگان تعللی در ارسال کتاب‌ها داشته باشند، طبق آیین‌نامه انضباطی درخصوص آنان عمل خواهد شد. ما موظف هستیم ذائقه کتاب‌دوستان را شیرین نگاه داریم.

 رمضانی درباره آمار بازدید از نمایشگاه نیز گفت:‌ نمی‌توان ارزیابی دقیقی در این زمینه داشت،‌ مترو روز گذشته اعلام کرد، ۱۷۸ هزار نفر از ایستگاه شهید بهشتی و مصلی وارد نمایشگاه شده‌اند. اما مبادی دیگری هم هست و به روش‌های دیگر از درهای مصلی وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: مرکز پاسخگویی نمایشگاه با شماره ٩١٠٠٩٨٩٨ در مدت برگزاری تلاش کرده است تا مشکلات ناشران و خریداران را پاسخگویی و مرتفع کند. در روز پنجشنبه ٢١ اردیبهشت‌ماه، این مرکز مجموعاً به ۶٩۵٩ هزار تماس ورودی و ۵٢۶ تماس خروجی پاسخ داد.

تهویه نمایشگاه از دور خارج شد/ تعمیر آغاز شد

رمضانی گفت: عرضه اسباب‌بازی به صورت مجزا در نمایشگاه کتاب، طبق آیین‌نامه تخلف است اما اگر کتاب منتشر شده باشد و اسباب‌بازی ملحق به آن باشد، مجاز است. 

وی درباره مشکل تهویه مصلی گفت: روز گذشته یکی از دستگاه‌های تهویه مصلی از کار افتاد که بلافاصله نسبت تعمیر آن اقدام کردند و ساعت ۳ بامداد امروز تست اولیه شد و از ۸ صبح فعال است اما همچنان دستگاه‌های تهویه موجود پاسخگوی جمعیت حاضر در مصلی خصوصاً در برخی بخش‌ها نیست. ما مطالبه کردیم که این ظرفیت افزایش یابد. اعتراض مردم در این خصوص به حق است.

بناست ظرف مدت ٧٢ ساعت کتاب خریداری شده را به دست خریداران برساند

سخنگوی نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره بازه زمانی ارسال بسته های پستی، گفت: شرکت ملی پست طبق توافق بناست ظرف مدت ٧٢ ساعت کتاب خریداری شده را به دست خریداران برساند.

ارز مبادله‌ای فقط مختص نمایشگاه کتاب است

رمضانی در پاسخ به سوال دوم آنا درباره اینمه آیا ارز مبادله ای پس از نمایشگاه کتاب هم به این حوزه تخصیص می یابد یا خیر آن را تنها منوط به ایام برگزاری نمایشگاه دانست.

این گزارش در حال بروز رسانی است…

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا