معرفی برترین‌های موزه‌های ایران

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی موزه، ‌برترین موزه‌های ایران را معرفی کرد. همچنین معاون میراث فرهنگی زمان برپایی نمایشگاه مشترک موزه‌ای ایران، ‌عربستان و چین را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ‌ در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی، ‌ درحالی که در شهر سنندج حضور داشت در پیامی ویدئویی به این مراسم گفت:‌ از نظر من موزه یک رسانه بزرگ و صادق است که اگر پیام را به درستی منتقل کند به بخشی از ثروت‌ ملی تبدیل می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند وقتی یک شیء را به موزه بسپاریم عمرش تمام شده است، اما خیلی وقت‌ها شروع یک حرکت از قرار گرفتن در موزه آغاز می‌شود؛ چراکه موزه یک رسانه صادق است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در موزه نمی‌توانیم خلاف واقع بگوییم، اگر واقعیت‌های تاریخ را به درستی بگوییم خیلی از  آدرس‌های اشتباه رنگ می‌بازد.

اعلام زمان نمایشگاه موزه‌ای ایران، ‌ عربستان و چین

علی دارابی ـ‌ قائم‌مقام ضرغامی و معاون میراث فرهنگی ـ‌ نیز در این مراسم با اشاره به شعاری که برای روز جهانی موزه انتخاب شده است؛ «پایداری و حال خوب» گفت: به همین دلیل با محوریت پیام «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی»، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درصدد است از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی به‌ویژه موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی، برای رشد و بهبود شرایط اجتماعی بهره‌گیری و به سهم خود موزه‌ها را تبدیل به پایگاهی اجتماعی برای همگرایی، حفظ هویت ملی و ایجاد وفاق اجتماعی کند.

او ادامه داد: امروزه موزه‌ها افزون بر آن‌که ویترین و گنجینه‌های تمدن، فرهنگ و داشته‌های یک ملت و تاریخ هستند، نقش بزرگی در توسعه روابط و مناسبات، گسترش صلح و دوستی، و اتحاد فرهنگی میان ملت‌ها دارند که از آن به دیپلماسی عمومی یاد می‌شود که مصداق بارز آن نمایشگاه‌های موزه‌ای است که نمایشگاه ایران، چین و عربستان سعودی در پاییز امسال در پکن با شعار «فرهنگ و تمدن ایران و تاثیر آن بر خاورمیانه» برگزار خواهد شد.

قائممقام وزیر میراث‌ فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی سپس به اقداماتی که در دولت سیزدهم در حوزه موزه‌های کشور انجام شده است، اشاره کرد و افزود: مجوز نیروی انسانی برای امنای اموال فرهنگی موزه‌ها، برگزاری دوره مستمر آموزشی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مدیران و دست‌اندرکاران،  افزایش نظارت‌های میدانی و کاربردی کردن آن‌ها، اهتمام بر تقدم کیفیت و محتوای رویدادها تا کمیت برگزاری آن‌ها و تلاش بایسته برای استرداد اشیاء فرهنگی ـ تاریخی ایران در خارج از کشور را می‌توان از جمله این اقدامات برشمرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا