فاطمه قاسم‌پور: ایجاد امید به آینده برای دختران باید در سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز دختر گفت: دختران، سازندگانِ صبورِ ایران فردا هستند و ایجاد امید به آینده برای دختران نقطه مهمی است که در سیاست‌گذاری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، فاطمه قاسم‌پور همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و تبریک روز دختر، در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشت: «امروز در تقویم روز دختر نامگذاری شده و فرصتی است برای اندیشیدن درباره مسائل دختران.

حکمرانی نو مستلزم بازنگری در نسبت میان سیاستگذاری و عینیت اجتماعی است. ازهمین‌رو لازم است بیندیشیم که چگونه رضایت از دخترانگی، آرمانخواهی و امید به آینده را در دخترانمان تقویت کنیم؟ چند نکته قابل توجه است:

۱. لازم است در ایجاد آگاهی تاریخی برای دخترانمان تلاش مضاعف کنیم و به انتقال ارزش‌های زندگی زن مسلمان اهتمام ورزیم. اگر غیر از این عمل کنیم، این گسست موجب می‌شود نسل جدید فراموش کند از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای رسیده و نتواند عظمت تحولی که انقلاب اسلامی در زیست زنان ایجادکرده را لمس کند.

۲. نظام حکمرانی ما در ارائه روایت زنان کم‌کاری جدی داشته و نتوانسته زنانی که در بستر گفتمان انقلاب اسلامی رشد یافته‌اند را به نسل جدید معرفی کند تا دختران ما در فرآیند هویت‌یابی خود بهره‌مند شوند. ما نیازمند رؤیت‌پذیرسازی زنان برای جامعه هستیم.

۳. ایجاد امید به آینده برای دختران نقطه مهمی است که در سیاست‌گذاری‌ها باید مورد توجه قرار دهیم. یکی از راه‌های امیدبخشی به دختران، ارائه تصویری دلنشین از زنانگی است. در این زمینه طرح تصویر زنان الگو و مؤثر بسیار ضروری است.

۴. در نهایت این‌که یادمان باشد دختران، سازندگانِ صبورِ ایران فردا هستند؛ آن‌ها را ببینیم، آن‌ها را درک کنیم، آن‌ها را به آینده امیدوار کنیم. دختران می‌مانند و می‌سازند. زندگی می‌کنند و زندگی می‌سازند.»

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا