نخستین مرکز مشاوره و روانشناختی دانشگاهی کشور در نکا افتتاح شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

نخستین مرکز مشاوره و روانشناختی دانشگاهی امین مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا با حضور مسئولان دانشگاهی، استانی و شهرستانی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، نخستین مرکز مشاوره و روانشناختی دانشگاهی امین مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام و با حضور مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی، کارکنان، استادان و دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.

ارشاد صادقی طوسی رئیس واحد نکا در این مراسم گفت: بعد از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کل کشور که توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و به واحد‌ها ابلاغ شد، این واحد دانشگاهی بر آن شد که با توجه به نبود یک مرکز مشاوره دانشگاهی در شهرستان نکا و سرازیرشدن مردم به سمت شهرستان‌های همجوار مانند ساری و … و وجود استادان توانمند در حوزه روان شناسی و مشاوره، موضوع را در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه مطرح و مصوب کند.

وی افزود: با توجه به وجود ساختمان ملکی دانشگاه در شهرستان و آسیب پذیر بودن شهرستان نکا بر اساس گزارشات واصله از مرکز بهزیستی شهرستان و استان، مراتب اداری راه اندازی کلینیک کلید خورد و مهر۱۴۰۱ موافقت اصولی مرکز مشاوره دانشگاهی امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور اخذ و امور مربوط به مرمت، بازسازی و تجهیز ساختمان آغاز و امروز گشایش یافت.

صادقی طوسی با توجه به اعتراف سازمان بهزیستی استان مازندران مبنی بر اینکه، مرکز مشاوره و روانشناختی دانشگاهی امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، نخستین مرکز مشاوره دانشگاهی در سطح کشور است، گفت: وجود مرکز مشاوره و روانشناختی فرصت و ظرفیت بسیار مغتنمی برای دانشجویان رشته روانشناسی ایجاد می‌کند که با بهره‌گیری از استادان هیئت علمی و متخصص این رشته در این مرکز در قالب کارورزی و شرکت در دوره‌های آموزشی، سطح علمی و کیفی خود را بالا ببرند.

رئیس واحد نکا با اشاره به اخذ وام ۲۰۰ میلیونی دانشگاه از بانک رسالت در جهت تعمیر و تجهیز کلینیک گفت: با توجه به ظرفیت خوب و ارزشمند اساتید این رشته در دانشگاه که در امر مشاوره و روانشناختی مهارت بسیار دارند انتظار می‌رود، مسئولان مرتبط با مباحث روانشناسی و مشاوره از قبیل دادستانی، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی، مشکلات و نارسایی‌های موجود شهر را به این کلینیک ارجاع دهند تا از رفتن مردم به شهر‌های همجوار جهت حل مشکل جلوگیری شود.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، هدف از راه اندازی کلینیک را توجه به سند تحول و تعالی پنج‌ساله دانشگاه دانست و بیان کرد: این اقدام بر اساس عمل به سند تحول و تعالی دانشگاه و مبتنی بر راه کنش‌های اشاره شده در این سند است که دو راه کنش یعنی؛ راه کنش ارتقای تعاملات دانشگاه با جامعه که همان پاسخگو کردن دانشگاه در برابر جامعه بوده و نیز تربیت اخلاقی که بایستی توسط دانشگاه در جامعه صورت پذیرد، از مولفه‌های اصلی افتتاح مرکز مشاوره و روانشناختی دانشگاهی امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا است.

 ارشاد صادقی طوسی نقش رقیه ستوده به عنوان مسئول فنی مرکز مشاوره و روان شناختی در پیشبرد اهداف مرکز را ستود و گفت: مسئول فنی مرکز با برنامه ریزی درست و حضور و دعوت از اساتید مشاور و روانشناس خبره و ماهر می‌تواند نقش پاسخگو کردن دانشگاه در قبال جامعه را پررنگ‌تر نماید و با شناختی که از ایشان دارم می‌تواند این امر را محقق کند.

نورالدین علاءالدینی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مازندران هم گفت: با توجه به بیش از ۵۰ بار حضور خود در شهرستان نکا در راستای افتتاح مراکز متعدد در طول ۱۰ سال خدمت در معاونت پیشگیری بهزیستی استان، شهرستان نکا از لحاظ جغرافیایی جزء شهر‌های پر آسیب و آسیب خیز است.

علاءالدینی بیان کرد: راه اندازی مرکز مشاوره دانشگاهی کار بسیار بزرگی بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا توانست آن را با موفقیت در شهرستان نکا پیاده سازی کند و نخستین مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاهی در سطح کشور لقب بگیرد.

وی به شرایط بحران و روزگار سخت و تلخ و نیز وجود آسیب‌های متعدد در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: باید مراکز مشاوره را درست بفهمیم و خانواده‌ها را برای ادامه زندگی بهتر و خالی از بحران به مراکز مشاوره متصل کنیم و در این راه لازم است از مشاوران کارآمد و کارآزموده نیز استفاده کرد و برای رسیدن به این مهم نقش مراکز مشاوره در انتخاب اساتید مشاور و کارآمد نیز بسیار مهم است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مازندران یکی از موارد رفع دغدغه‌های بهزیستی استان را حضور و وجود استادان روانشناس خبره و کارآزموده بیان کرد و گفت: حضور استادان روانشناسی ماهر و توانمند مانند عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا می‌تواند به کم کردن معضلات و مشکلات و آسیب‌های روانی استان کمک کند و با کمک آنان می‌توانیم مشکلات را یکی پس از دیگری کم کنیم و سازمان بهزیستی نیز از هیچ کوششی برای رفع چالش‌ها و کمبود‌ها در شهرستان و این مرکز مشاوره دریغ نخواهد کرد.

تجلیل از ۶ دانشجوی آسیب پذیر دانشگاه، مداحی، اجرای گروه نوازنده و بازدید از اتاق‌های تجهیز شده کلینیک توسط افراد شرکت کننده از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه مرکز بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا