درباره حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از تحقیقات حوزه علوم انسانی و هنر

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به حمایت‌های این صندوق از تحقیقات حوزه علوم انسانی و هنر گفت: برخی از تحقیقات در حوزه علوم انسانی هزینه‌بر هستند، از این رو میزان حمایت ما از این تحقیقات مشابه حوزه‌های علوم تجربی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر علی جعفریان، گفت: حمایت از طرح‌های حوزه علوم انسانی و هنر از جمله برنامه‌های حمایتی این صندوق است. حمایت‌های این حوزه همانند حوزه‌های تخصصی است و افراد می‌توانند طرح‌ها را بسته به علاقه‌مندی استاد و پژوهشگر ارسال کنند.

وی، حمایت‌های این حوزه را مشمول اساتید، دانشجویان دکتری و پسادکترا دانست و گفت: جنس حمایت ما از تحقیقات دانشجویان دکتری و پسا تحقیق از جنس “حق التحقیق” و میزان حق التحقیق‌ها نیز ۱۵ درصد نسبت به حوزه علوم تجربی بیشتر است.

جعفریان اضافه کرد: میزان حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه نظری و غیرتجربی ۵۰ درصد حمایت‌های حوزه تجربی است به گونه‌ای که اگر در سال ۱۴۰۲ سقف حمایت‌ها از طرح‌های حوزه تجربی ۱۸۰ میلیون تومان باشد، این سقف برای حوزه‌های غیرتجربی ۵۰ درصد، یعنی ۹۰ میلیون تومان می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خاطر نشان کرد: برخی از تحقیقات در حوزه علوم انسانی هزینه‌بر هستند از این رو میزان حمایت ما از این تحقیقات مشابه حوزه‌های علوم تجربی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا