عضویت نویسنده و کارگردان ایرانی در آکادمی فیلم آسیا

سامان حسین‌پور، نویسنده و کارگردان ایرانی برای شرکت در آکادمی فیلم آسیا، منتخب و دعوت شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، در آکادمی فیلم آسیای امسال، ۵۰۳ نفر از ۳۷ کشور آسیایی درخواست حضور ارسال کرده‌اند که از بین آنها، تنها ۲۴ نفر امکان و شرایط عضویت را کسب کرده‌اند. در طول این دوره ۲ فیلم کوتاه توسط منتخبین ساخته که به صورت رسمی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم بوسان پخش خواهد شد.

آکادمی فیلم آسیا، برنامه‌ای آموزشی در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان است که برای کشف نسل نوظهور فیلمسازان آسیایی و تسریع شبکه‌های متنوع در میان استعدادهای جوان طراحی شده است.

این آکادمی در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و تا کنون ۳۸۳ نفر فارغ‌التحصیل از کشورهای آسیایی دارد.

در سال‌های گذشته، آکادمی فیلم آسیا به‌عنوان یک برنامه آموزشی جهانی برای یادگیری عمل و فلسفه فیلم‌سازی زیر نظر کارگردانان و مدرسان مشهور جهان مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفته و فارغ‌التحصیلان آن به دلیل برتری خود در صنعت فیلم در سراسر جهان و جشنواره‌های فیلم معتبر، شناخته شده هستند.

از اساتید این دوره می‌توان به SUWA Nobuhiro استاد کارگردانی، KIM Hee-Jung استاد فیلمنامه‌نویسی و ŻURAWSKI Artur استاد فیلم‌برداری اشاره کرد.

سامان حسین‌پور، فیلم‌ساز اهل کردستان ایران، فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما، نویسنده و کارگردان بیش از ده فیلم کوتاه و عضو ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران) است. وی علاوه بر کسب بیش از پنجاه جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی، داور چندین جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم معتبر نیز بوده است.

آکادمی فیلم آسیا از ۲۴ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲) به مدت ۲۰ روز در شهر بوسان و هم‌زمان با جشنواره فیلم بوسان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا