دعوت «انجمن مطالعات روان درمانی ایران» از روان‌شناسان برای وحدت و همدلی

انتشارات موفقیت‌شناسی

در پی اتفاقات چندماه گذشته و تلاش عده‌ای برای برگزاری «انتخابات دولتی» سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، «انجمن مطالعات روان درمانی ایران» بیانیه‌ای در جهت همدلی با تاکید بر استقلال این سازمان صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

با حمد و سپاس خداوند متعال، قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ بیست هفتم فروردین ماه یک هزار و سیصد و هشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1382/02/09 به تایید شورای محترم نگهبان رسید.

سازمان مذکور مسئولیت ارتقاء رشته، حمایت از حقوق مراجعین و روان‌شناسان و مشاوران را بر عهده دارد، یک سازمان غیر دولتی و مستقل است.

تصویب این قانون در نوع خود از بهترین مصوبات مجلس شورای اسلامی محسوب می‌گردد. هویت بخشیدن و اشتغال‌زایی و توجه آحاد جامعه به مسائل روان‌شناسی و مشاوره از نتایج قانون تشکیل سازمان محسوب می‌گردد، در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف به وقوع پیوسته است که ضرورت دارد در این مقطع مهم تاریخ روان‌شناسی و مشاوره کشور که مورد هجمه و حمله “فرصت‌طلبان تمامیت‌خواه” قرارگرفته است، روان‌شناسان و مشاوران وحدت خود را حفظ کرده و از اختلاف پرهیز نمایند، چرا که کشتی سازمان در دریای متلاطم و مواج پیشتر و بیشتر از هر امری نیازمند وحدت، همدلی و همراهی همه اعضاء است.

انجمن مطالعات روان درمانی ایران اعتقاد دارد، انجمن‌های علمی باید فعالیت‌های خود را بر ارتقاء علمی و تخصصی اعضاء متمرکز نمایند و از ورود به دسته‌بندی‌های جناحی اکیداً خودداری نمایند و از تبدیل شدن به حزب سیاسی یا بنگاه اقتصادی اجتناب نمایند، در عین حال از استقلال و حاکمیت اعضاء بر این سازمان مردمی و تخصصی حمایت نمایند.

امیدواریم انتخابات 1402/05/20 که ریاست محتر م مجلس شورای اسلامی صحه بر قانونی بودن آن گذاشته است، پایانی باشد بر همه اختلاف سلیقه‌ها و در کنار یکدیگر برای اعاده حقوق روان‌شناسان و مشاوران تلاش نمائیم و انتخابات اعلامی دولتی 1402/05/27 که ریاست محترم مجلس شورای اسلامی غیرقانونی بودن آن را اعلام داشته است، می‌تواند نقطه مشترکی داشته باشد که همه ظرفیت‌ها جهت برگزاری انتخاباتی پرشکوه، سالم و بی طرف با ثبت‌نام مجدد و تاریخ برگزاری واحد مورد توافق گرد هم آورد و نتیجه آن انتخاب افرادی متعهد، متخصص، سالم، کارآمد و صادق به عضویت شورای مرکزی و هیئت بازرسان است که در چهار سال آینده هوشمندانه سازمان را به جایگاه رفیع خود راهبری نماید. انشاءالله

انجمن مطالعات روان درمانی ایران- 1402/04/27

برای مشاهده اخبار بیشتر درباره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
سازمان نظام روان‌شناسی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا