اهدا جایزه «رودی» ایتالیا به گروس عبدالملکیان

مراسم پایانی جایزه «رودی» در سال ۲۰۲۳ در شهر تورین ایتالیا برگزار شد و جایزه بخش شاعران تاثیرگذار معاصر که با عنوان «شاهد زیبایی» شناخته می‌شود به گروس عبدالملکیان از ایران رسید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در خبری که در این‌باره به ایسنا ارسال شده آمده است: جایزه «رودی» یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی ایتالیاست که حدود ۳۰ سال از شروع فعالیتش در شهر تورین می‌گذرد. این جایزه در چندین بخش از جمله شعر شاعران ایتالیایی، شعر جوان ایتالیا، جایزه‌ منتقدان و روزنامه‌نگاران ادبی و همچنین شاعران تاثیرگذار معاصر با عنوان «شاهد زیبایی» برگزار می‌شود.

بخش اصلی این جایزه با عنوان «شاهد زیبایی» در سال‌های گذشته به چهره‌های برجسته‌ای چون روبرتو وکیونی و ماریانجلا گوالتیری اهدا شده است. مراسم اختتامیه این جایزه در سال ۲۰۲۳ روز گذشته برگزار شد که در این مراسم جایزه «شاهد زیبایی» به گروس عبدالملکیان از کشورمان اهدا شد.

متن بیانیه هیئت داوران درباره انتخاب عبدالملکیان به این شرح است: «گروس عبدالملکیان در سطح جهان، یکی از شاخص‌ترین صداهای شعر معاصر فارسی است. چندین سال است که شعرها و سطرهای او نه تنها در ایران که در زبان‌های مختلف دست به دست می‌چرخد و اثرگذار است.

آثار او که در ادامه‌ رشته‌کوه عظیم شعر هزارساله‌ فارسی‌ است، منعکس‌کننده‌ زندگی، رنج، رویا و سرنوشت مردمی است که همواره برای صلح، آزادی و برابری مبارزه کرده‌اند. کتاب «جنگ، عشق، تنهایی» (گزیده‌ شعرهای گروس عبدالملکیان به ایتالیایی) فرصتی است تا طنین فریاد انسانیِ شعرهای او را به ایتالیایی بشنویم. بنابراین به پاس اثرگذاری شاعرانه و عمق شعرهای او، به پاس تعهد اجتماعی، مدنی و انسانی آثارش، جایزه‌ «شاهد زیبایی» را به گروس عبدالملکیان اهدا می‌کنیم. به امید اینکه بار دیگر شعر، موجب حرکت به سمت جهانی زیباتر شود.»

کتاب «جنگ، عشق، تنهایی» عنوان مجموعه‌ای از گروس عبدالملکیان به زبان ایتالیایی است که منتخبی از سه مجموعه‌ «حفره‌ها»، «سه‌گانه‌ی خاورمیانه» و «پذیرفتن» است. این کتاب با ترجمه‌ مشترک فائزه مردانی و فرانچسکو اوکتو در سال ۲۰۲۲ به ایتالیایی ترجمه و در انتشارات کارابا منتشر شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا