از «فَرنَما»، سامانه‌ فرهنگی دانشگاهیان رونمایی شد

سامانه فرنما (فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و ۹ سامانه زیرمجموعه آن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سامانه فرنما به عنوان درگاه یکپارچه فعالیت و کارنامه فرهنگی استادان، دانشجویان و دانشگاه‌ها امروز (شنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در محل این وزارتخانه رونمایی شد.

ساماندهی، انسجام بخشی و پایش مستمر فرایندهای فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها یکی از اهداف این سامانه است. این سامانه همچنین ضمن وحدت بخشی به رویه‌ها، اسباب آن را فراهم می‌آورد تا مرکز یا قطب اطلاعات فرهنگی دانشگاه‌ها شکل بگیرد و از این طریق زمینه مدیریت فرهنگی اطلاعات‌محور، در تمام حوزه های ذیربط فراهم شود.

از دیگر مزایای این درگاه یکپارچه می توان به دسترسی سهل‌الوصول به کارنامه فرهنگی دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها اشاره کرد که می تواند قابلیت امتیازدهی و مقایسه فرهنگی میان دانشگاه‌ها را فراهم کند و زمینه ساز رقابت و پویایی فرهنگی شود.

سامانه فَرنَما، امکانی برای رصد و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها است

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه فرنما و ۹ زیرسامانه متصل به آن، امکان رصد و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و تنظیم و ارائه وضعیت فرهنگی دانشگاه و دانشجو را تحت عنوان «فرنامه» فراهم می‌کند.

 محمدعلی زلفی‌گل امروز (شنبه) در آیین رونمایی از سامانه فرنما در محل این وزارتخانه با اشاره به تلاش برای ارائه کارنامه مهارتی در کنار کارنامه علمی و فرهنگی افزود: قصد داریم کارنامه مهارتی هم برای دانشجویان طراحی کنیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی برای آن برنامه‌ریزی می‌کند. این کارنامه باعث می‌شود دانشجویان در کنار تحصیل، یک یا چند مهارت بیاموزند و کارنامه مهارتی داشته باشند.

وی در مورد خصوصیات سامانه فرنما توضیح داد: دانشجویانی که فعالیت فرهنگی داشته باشند، می توانند فرنامه خود را از دانشگاه دریافت کنند. فعالیت فرهنگی دانشجویان در آینده کاری آنها مهم است. همچنین توسعه فعالیت‌های فرهنگی برای مجموعه آموزش عالی اهمیت دارد. دانشجو ۳۰ ساعت در هفته برنامه علمی و آموزشی و حدود ۸۵ ساعت اوقات فراغت دارد که دانشگاه ها مکلف هستند برای آن برنامه ریزی کرده و شرایطی ایجاد کنند تا دانشجویان در فعالیت فرهنگی مورد علاقه خود شرکت کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرناایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا